۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

پژوهشگری که به حمایت از کارگران آمریکایی پرداخت

تمرکز «استیونسون» بر ارتباط بین نابرابری ثروت و شادی

انتقال ۱۰ درصد ثروت به افراد کم‌درآمد موجب افزایش شاخص شادی در جامعه می‌شود
تمرکز «استیونسون» بر ارتباط بین نابرابری ثروت و شادی

پژوهش‌های اقتصادی در برنامه‌ریزی، قانونگذاری و تهیه نقشه راه برای آینده مالی و تجاری و اقتصادی کشورها نقش مهمی دارند. در کشورهای توسعه‌یافته، این نوع پژوهش‌ها به طور مداوم انجام می‌شود. چهره اقتصادی که معرفی می‌شود، در این حوزه فعالیت می‌کند.

به گزارش صدای بورس، پژوهش‌های اقتصادی در برنامه‌ریزی، قانونگذاری و تهیه نقشه راه برای آینده مالی و تجاری و اقتصادی کشورها نقش مهمی دارند. در کشورهای توسعه‌یافته، این نوع پژوهش‌ها به طور مداوم انجام می‌شود. چهره اقتصادی که معرفی می‌شود، در این حوزه فعالیت می‌کند.

عضو انجمن اقتصادآمریکا
بتسی‌آیر استیونسون، متولد ۱۹۷۱ اقتصاددان و استاد اقتصاد در دانشگاه میشیگان است. او عضو هیأت مدیره انجمن اقتصاد آمریکاست. استیونسون همچنین از همکاران موسسه پژوهش‌های اقتصادی Ifo در مونیخ و پژوهشگر اداره ملی پژوهش‌های اقتصادی (سازمان خصوصی و غیرانتفاعی آمریکایی) است.

 روند تحصیلات
بتسی استیونسون در سال ۱۹۹۳ مدرک کارشناسی اقتصاد و ریاضیات را از کالج ولسلی دریافت کرد. پس از اشتغال به کار در فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به عنوان پژوهشگر، او به ادامه تحصیل در دانشگاه‌هاروارد پرداخت و در سال ۲۰۰۱ موفق شد مدرک کارشناسی ارشد و سپس دکترای اقتصاد خود را از این دانشگاه دریافت کند. گرگوری منکیو، کارولین‌هاکسبی، لارنس کاتز و کلودیا گولدین از جمله استادان او در دانشگاه‌هاروارد بودند.

حضور در شورای مشاوران اقتصادی
دولت باراک اوباما در دومین سال فعالیت خود، استیونسون را به عضویت شورای مشاوران اقتصادی منصوب کرد. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ عضو این شورا بود. پیش از آن، استیونسون در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به عنوان اقتصاددان ارشد در وزارت کار آمریکا خدمت می‌کرد. قبل از حضور در وزارت کار آمریکا نیز به عنوان استادیار در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به فعالیت بود.
در نوامبر ۲۰۲۰، استیونسون به طور داوطلبانه به عضویت نهادی درآمد که مسئولیت نظارت بر روند انتقال قدرت به رئیس جمهوری جدید، جو بایدن را به عهده داشت. نظارت او مربوط به فعالیت‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بود.

فعالیت‌ها
در حال حاضر بتسی استیونسون به عنوان استاد اقتصاد در دانشکده جرالد فورد دانشگاه میشیگان مشغول فعالیت است. او از سال ۲۰۰۸ به عنوان پژوهشگر در اداره ملی پژوهش‌های اقتصادی مشغول فعالیت است و از سال ۲۰۱۰ نیز در هیأت مدیره انجمن اقتصاد آمریکا عضویت دارد.
در سال ۲۰۱۱ استیونسون به عنوان مشاور به موسسه بروکینگز پیوست. در همین سال، به عضویت هیأت تحریریه نشریه بین‌المللی رفاه و توسعه درآمد. در مارس ۲۰۱۹، او با حضور در کمیته شرکت‌ها و تجارت خرد مجلس سنا حضور یافت و درباره برخی مسائل حیاتی پیش‌روی کارگران آمریکایی همچون حمایت ناکافی از خانواده‌ها و موضوع فناوری به ادای شهادت پرداخت.
 استیونسون همچنین وظیفه هدایت یک پژوهش درباره ارتباط بین نابرابری ثروت و شادی را به همراه جاستین وولفرز به عهده داشت. این پژوهش که بر بازتوزیع ثروت تمرکز داشت، می‌گوید: انتقال ۱۰ درصد ثروت به افراد کم‌درآمد موجب افزایش شاخص شادی در جامعه می‌شود. او از سال ۲۰۰۷ تاکنون به عنوان پژوهشگر با موسسه مطالعات اقتصادی CESifo همکاری می‌کند. همچنین بتسی استیونسون همسر جاستین وولفرز اقتصاددان استرالیایی است. این زوج اقتصاددان در حوزه پژوهش‌های اقتصادی همکاری‌های زیادی داشته‌اند.

علی دانیال
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۴

کد خبر 431173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =