۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
سقوط جهانی دلار

ارزش جهانی دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در دنیا کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، اقبال بانک‌های مرکزی جهان به دلار رو به کاهش است و ارزهای امن‌تر نظیر ین ژاپن و فرانک سوئیس و همچنین یوان چین در حال گرفتن جای اسکناس سبز هستند.

بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ +جدول

آن‌طور که داده‌های جدید صندوق بین‌المللی نشان می‌دهد، سهم دلار از ذخایر ارزی جهان در پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به ۵۹ درصد رسیده است تا بدین ترتیب بیشترین کاهش فصلی سهم دلار در ۲۵ سال اخیر به ثبت برسد.  از سوی دیگر روند افزایش سهم یوان چین از ذخایر ارزی جهان کماکان ادامه دارد و این ارز حدود ۲.۳ درصد کل ذخایر را تشکیل می دهد که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در فصل قبل است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۲۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۱ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۰۹.۹۰۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۰۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۳۹ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۶۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۵ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۵ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 431131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =