۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
قیمت جهانی نفت در ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۴ سنت معادل ۱.۰۳ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در حالی که پس از کاهش قیمت بیش از ۴ درصدی جلسه گذشته که به دلیل نگرانی از رشد تولید اوپک پلاس اتفاق افتاد برخی از دلالان به دنبال خرید نفت ارزان هستند قیمت ها روز سه شنبه شاهد افزایش بود. در عین حال انتشار آمارهای اقتصادی در چین و آمریکا نیز به ترمیم قیمت کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع سکه در ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۴ سنت معادل ۱.۰۳ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۷۹ سنت رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۴.۲ درصد سقوط کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه می با ۶۹ سنت معادل ۱.۱۸ درصد رشد به ۵۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت خام امریکا دیروز شاهد افت ۴.۶ درصدی بود.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «(آمارهای منتشر شده در آمریکا) نشان دهنده شتاب گرفتن ترمیم رشد اقتصادی در این کشور است و این به تقویت چشم انداز بازار انرژی کمک می کند.»

انتشار تحقیقی از سوی انستیتوی مدیریت عرضه در روز دوشنبه که نشان می دهد فعالیت بخش خدمات در آمریکا در ماه مارس به سطح بی سابقه ای رسیده است در رشد قیمت نفت موثر بود. این آمارها پس از آن منتشر شد که گزارش بازار کار آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه گذشته ۹۱۶ هزار فرصت شغلی جدید خلق کرده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 431090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =