۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
ارزهای مجازی رکورد زدند

تا اواسط بعد از ظهر روز دوشنبه، ارزش بازار ارزهای مجازی ۲.۰۲ تریلیون دلار بود.

به گزارش صدای بورس، ارزش بازار ارزهای مجازی در روز دوشنبه به ۲.۰۲تریلیون دلار رسید که یک‌تریلیون دلار آن مربوط به بیت‌کوین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت آپارتمان در تهران، فروردین ۱۴۰۰+ جدول

 اطلاعات پلتفرم‌های «بلاک فولیو» و «کوین گیکو» نشان می‌دهد ارزش بازار ارزهای مجازی در روز دوشنبه به بالاترین رقم دو تریلیون دلار رسیده است. افزایش ارزش ارزهای مجازی طی چند ماه گذشته تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی و شخصی را بالا برده است.

 بیشتر این افزایش ارزش مربوط به بیت کوین می‌شود که ارزش بازار آن در طول یک هفته برابر با یک تریلیون دلار بود. ارزش بیت کوین با ۱.۴ درصد افزایش به ۵۹۰۴۵ دلار رسیده است. بیت کوین در اواسط ماه مارس تا بیش از ۶۱ هزار دلار بالا رفت.

 تحلیلگران می‌گویند تا زمانی که بیت کوین بالاتر از ۵۳ هزار دلار باشد، می تواند ارزش بازار یک تریلیون دلاری خود را حفظ کند.

 اتریوم، دومین ارز مجازی بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار، با ۱.۳ درصد افزایش، ۲۱۰۳ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز مجازی در روز دوشنبه ۲۴۴ دلار بود. اتریوم جمعه هفته گذشته به رکورد ۲۱۴۴.۹۹ دلار رسید.

پائولو آردوینو، افسر ارشد فناوری در صرافی ارز مجازی بیتفینکس می‌گوید:« شتاب و علاقه به ارزهای مجازی از بیت کوین و اتریوم فراتر رفته است. انتظار می رود با تکامل این صنعت، نرم افزارهای بیشتری بر پایه بلاکچین به دنیا معرفی شوند و همزمان، علاقه به سایر سرمایه‌ها افزایش یابد».

این واقعیت که بیت کوین توانسته ارزش بازار یک تریلیون دلاری خود را طی یک هفته حفظ کند نشان از اعتماد به این ارز مجازی و به کل سرمایه‌های مجازی است.

 ارزش بیت کوین در سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته درحالی که ارزش اتریوم حدود ۱۹۰ درصد بالا رفته است. عملکرد هر دوی این ارزهای مجازی از سایر گروه‌های سنتی سرمایه بهتر بوده و ورود شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ مثل تسلا و بانک نیویورک ملون به دنیای ارز مجازی، این شرایط را تقویت کرده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 431071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =