مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۱۶  فروردین ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس معاملات کم‌رونق، نفس بازار را گرفته است. امروز هم شاخص کل بورس افتی ۶ هزار و ۷۳۳ واحدی را تجربه کرد و به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۴۵ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای فولاد، فملی، فارس، شپنا و وبملت به ترتیب بیشترین تاثیر منفی و دو نماد شستا و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که قرار است اواخر اردیبهشت برگزار شود، حضور نخواهد داشت.

ارزش سبد سهام عدالت همگام با بازار کاهش یافت. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹۶ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال رسید.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم خلاف مسیر بازار حرکت کرد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۳۲,۱۳۰ ریال افزایش یافت.

صندوق پالایشی یکم بالاخره مثبت شد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۷۵,۲۶۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۵ هزار تومان بود.

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب به عنوان دویست و چهل و یکمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ را به هیات دولت ارائه کرد.

رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار گفت: ۹۶درصد قراردادهای کار موقت است و از این مقدار، حدود ۳۵ درصد از مزایای شغلی بهره‌مند نیستند.

یک نماینده مجلس گفت: هر زمان که قیمت خودرو در بازار سیر نزولی به خود می‌گیرد، شورای رقابت با اعلام خبر افزایش قیمت شرایط نابسامانی را در بازار ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های هوایی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

مجمع عمومی شرکت‌های داروسازی امین، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری، پتروشیمی اصفهان، سرمایه‌گذاری اعتماد جم و سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان برگزار شد.

در ۱۲ ماه سال مالی گذشته، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با کسب درآمد ۲۵۵ هزار میلیارد ریالی و رشد ۱۶۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یکی از موفق‌ترین سال‌های فعالیت خود در حوزه معدن و فولاد را پشت سر گذاشت.

کد خبر 431042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =