لحظه به لحظه با بازار ۱۶فروردین ۱۴۰۰

در معاملات امروز بازار سهام تعداد زیادی از نمادهای بانکی و خودرویی بیش‌ترین حجم عرضه را ثبت کردند و احتمال دارد شاخص اگر حمایت نشود روند منفی خود را ادامه دهد.

به گزارش صدای بورس به عقیده برخی از کارشناسان بازار در شرایطی قرار گرفته است که اخبار پیرامون بازار مثل نیمه دوم سال ۹۹ تاثیری بر بازار ندارد و رفتارهای هیجانی و نبود جریان نقدینگی و کاهش ارزش معاملات از مشکلات اصلی بازار است. این در حالیست که همچنان با افزایش حجم عرضه در بسیاری از نمادها، مخصوصا شاخص‌سازها هستیم.

نمادهای بسیاری قفل در صف فروش هستند و با کمترین تقاضا در بازار روبه‌رو هستیم. همانطور که در روز گذشته کمترین ارزش معاملات در یک سال گذشته به ثبت رسید.

با توجه ثبت عرضه و تقاضاهای موجود پیش از گشایش معاملات، احتمال دارد بازار امروز هم اگر از سمتی حمایت نشود با کاهش شاخص همراه است.

نمادهای خساپا، خودرو، وآیند، شپنا، وتجارت وبملت بیش‌ترین حجم عرضه را دارند و از آنجایی که تعدادی آن‌ها از شاخص‌سازها هستن عملکرد شاخص امروز بدون حمایت و با همین مقدار عرضه و تقاضا، کاهشی است.

ساعت ۹:۳۴

فولاد با قیمت ۱۳۰۵ تومان از کف روزانه فاصله گرفت و با دادوستد بیش از ۴۵ میلیون سهم شاهد جمع‌آوری صف فروش در آن هستیم. 

ساعت ۹:۴۱

 در این لحظات شاهد کم حجم شدن یا برچیده شدن صفوف فروش در برخی نمادهای بازار هستیم. فولاد، شپنا شبندر ،مادیرا و افق از جمله این نمادها هستند.

 بعد از وبملت ، حالا وبصادر و وتجارت هم تحرکات مثبتی را اغاز کرده اند.

وپاسار, ونوین و وملل نمادهای مثبت بانکی ها هستند و تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند. 

ساعت  ۱۰:۰۱

صف فروش وتجارت جمع شد؛  صف وبصادر هم در حال جمع آوری است.

بانک ملت نیز از ابتدای معاملات، چندین مرتبه صف فروش سهم جمع شد.

ساعت ۱۰:۳۱

کگل با قیمت ۱۴۹۵ تومان همراه با نوسانات مثبت حجم معاملات حدود ۴ میلیونی را پشت سر گذاشته است. 

کچاد با رسیدن به قیمت ۲۲۹۲ تومان پس از دادوستد حدود ۵ میلیون سهم در دامنه مثبت قرار دارد. 

اپال با افزایش بیش از ۱ درصد به قیمت ۱۷۹۲ تومان رسیده و حجم معامله ۱۱ میلیونی را پشت سر گذاشته است.

ساعت ۱۲:۲۵

نمادهای سیتا, سفارس, سصوفی, سمازن, سشرق, سخوز, سپاها و ساروج از سیمانی ها با گرایشی مثبت متعادل اند.سدشت با افزایش تقاضا همراه است.
شستا پس از رسیدن به محدوده مثبت ۱ درصد با قیمت ۱۱۰۰ تومان حجم معاملات ۵۰ میلیونی را پشت سر گذاشته است. 

ساعت ۱۲:۳۰

روزهای ابتدایی معاملات ۱۴۰۰ هم با روندی فرسایشی و نزولی طی می‌شود و امروز نیز شاخص کل و شاخص هم‌وزن روندی نزولی داشتند. اما معاملات امروز نحرکات مثبتی هم داشت و نمادهایی چون شستا و کچاد به مدار مثبت بازگشتند.

کارشناسان عقیده دارند شاخص کل به محدوده حمایتی خود رسیده و همین موضوع باعث می‌شود ادامه معاملات این هفته از بازار سهام مثبت باشد. اما از طرفی احتمال کاهش قیمت دلار در جریان مذاکرات روز سه‌شنبه برای بازار سهام و سهامداران وجود دارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شستا و کچاد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند.

شاخص کل فرابورس اما امروز روندی مثبت داشت و همین موضوع امیدها را نسبت به معاملات فردا افزایش داده است.

در بازار امروز گروه‌های فراورده نفتی، فلزات اساسی و بانک‌ها گروه‌های برتر صنعت شدند و نمادهای پالایشی، شپنا و دارا یکم نیز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

در جریان معاملات امروز ۱۰۵ نماد مثبت بودند که این عدد رشد قابل توجهی نسبت به دیروز محسوب می‌شود و حدود ۴۰۰ نماد نیز در جریان معاملات امروز روندی نزولی داشتند.

کد خبر 430997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =