ابر پروژه های چین تا سال ۲۰۲۷ / سفر از اعماق اقیانوس آرام محقق می شود

چین برنامه دارد ابر پروژه ۲۰۰ میلیارد دلاری خط راه آهن سریع السیر را بین پکن و سافرانسیسکو اجرا کند

به گزارش  صدای بورس، کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن در ارتباط با ابر پروژه های چین تا سال ۲۰۲۷ به  صدای بورس گفت: یکی از پروژه‌‍ های چین فراهم ساختن زیرساخت های سفر به ماورای اقیانوس آرام از طریق زیر دریاست.

ابر پروژه راه آهن پکن و سانفرانسیسکو

وی در ارتباط با ساخت ابر پروژه راه آهن پکن و سانفرانسیسکو بیان کرد: چین برنامه دارد ابر پروژه ۲۰۰ میلیارد دلاری خط راه آهن سریع السیر را بین پکن و سافرانسیسکو اجرا کند. چین با قابلیت توسعه شبکه ریلی خود در طول یک دهه گذشته می تواند این ابر پروژه را که گران ترین پروژه جهان نام گرفته، اجرایی کند. ایده اصلی این پروژه اولین بار در سال ۲۰۱۴ از طرف چین به آمریکا داده شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نیاز به دقیق ترین تفکرات مهندسی در این سیاره دارد، تصریح کرد: این خط راه آهن ۸,۰۰۰ مایلی (۱۲,۸۰۰ کیلومتری) چین، روسیه، کانادا و آمریکا را به یکدیگر متصل می نماید.

طولانی ترین خط آهن جهان

جعفری طهرانی بیان کرد: در حال حاضر طولانی ترین خط راه آهن جهان ۵,۷۷۸ مایل (۹,۲۴۵ کیلومتر) طول دارد. خط راه آهن ترانس سایبرین که قرار است چین-روسیه-کانادا-آمریکا را به هم مرتبط کند، طولانی ترین، سریع ترین و راحت ترین شبکه ریلی جهان خواهد شد.

وی افزود:‌ این خط راه آهن از شمال شرق چین به سیبری رفته و از طریق تنگه برینگ Bering Strait  به آلاسکا متصل می گردد.  پر هزینه ترین بخش این پروژه که از طریق تونل زیر دریا روسیه را به آلاسکا متصل می کند، ۵۲ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته/ ۲ دلیلی که طلا همچنان ریزشی می ماند
کارت اعتباری سهام عدالت را از کجا بگیریم؟
«دارایکم» قفل در صف فروش

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن اظهار کرد: طول تونل برینگ بین سیبری و آلاسکا چهار برابر تونل مانش که انگلستان را به فرانسه متصل می کند، خواهد بود. این قطار سریع السیر سپس از آلاسکا از طریق کوه Yukon در کانادا بطرف جنوب و ایالت بریتیش کلمبیا پیش رفته و نهایتا به واشنگتن در ایالات متحده متصل می گردد.  

جعفری طهرانی گفت:‌ در حالیکه سفر عادی از طریق خط ریلی از چین به آمریکا هفته ها به طول می انجامد، چین با استفاده از قطار السریع السیر Bullet Train مغناطیسی با سرعت حداکثری ۳۸۵ مایل بر ساعت (۶۱۶ کیلومتر بر ساعت) که اخیرا رونمایی کرده این قابلیت را دارد که زمان تقریبی سفر از چین-روسیه-کانادا-آمریکا را به ۲ روز کاهش دهد.

کد خبر 430983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =