بازدهی بالاتر بازار سهام نسبت به سایر بازارها در ۱۴۰۰

معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید گفت: بازار سرمایه میتواند بازدهی بالاتری نسبت به سایر بازارها را ایجاد کند. بازار به دلیل ترس بخشی از تحلیل پذیری خود را از دست داده است

به گزارش صدای بورس، احسان عسکری، معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید درباره میزان تحلیل پذیری بازار سرمایه گفت: بازار به دلیل ترس بخشی از تحلیل پذیری خود را از دست داده است. این ترس باعث شده است سهامی که P/E   ۵ و کمتر از آن را نیز دارد، سرمایه گذاران فروشنده هستند و می‌خواهند از بازار خارج شوند.

عسکری افزود: در ابتدای سال گذشته با ورود نقدینگی گسترده، بازار تحلیل پذیری خود را برای افردای که تازه وارد بودند از دست داد که در حال حاضر ترس باعث فروش هیجانی و از دست رفتن تحلیل‌ها شده است و تحلیل‌ها در بلندمدت پاسخگو خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره محدودیت دامنه نوسان بیان کرد: محدودیت نامتقارن دامنه نوسان، اصلاح بازار را به دوره‌های آتی منتقل می‌کند اما در بازار فعلی دامنه نوسان نامتقارن میتواند آرامش نسبی برای افرادی که نگاه بلندمدت به بازار دارند را ایجاد کند. برخی معتقدند دامنه نوسان باید برداشته شود اما هنگامی که بازار عمیق نیست و سرمایه‌گذارن ترسیده اند دامنه نوسان محدودتر کمک بیشتری می‌کند

عسکری در پایان درباره اقبال سرمایه‌گذارن به بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۰ گفت: بازار سهام میتواند بازدهی بالاتری نسبت به سایر بازارها را ایجاد کند. از طرفی با توجه پیش بینی‌ها انس جهانی نیز رشد خواهد داشت.

امیرحسین موسوی

کد خبر 430946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =