وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰/ حذف دامنه نوسان بهترین راهکار است

کارشناس بازار سرمایه معتقد است محرک‌های پیش‌رو بازار سرمایه روند مثبتی را بر بازار سرمایه خواهند گذاشت و بازار به سمت ثبات حرکت می‌کند.

به گزارش صدای بورس، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس درباره پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰  گفت: سیگنال‌های جدید و اثرگذاری به بازار افزوده شده که برخی از آنها حکایت از کاهش نرخ ارز دارد و شرکت های کالا محور و قرارداد چین و در کنار آن مذاکرات برجام نقطه قوتی هستند که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

آقابزرگی در ادامه بیان کرد: پیشتر عاملی که به عنوان مقایسه ارزش جایگزینی و ارزش روز شرکت‌ها بنا گذاشته بودند که شاخص در سال ۹۹ بر اساس آن شکل گرفته تا حدی مرتفع شده است. اگر متوسطp/e  را در کنار هم بگذاریم و نرخ دلار نیز کاهشی باشد روزهای پیش روی بازار سرمایه تا حدودی  به ثبات می‌رسد و روند متعادلی را شاهد خواهیم بود مگر آن که سیگنالی با عنوان راهکارهای عملی ارائه کنند و محرک‌های بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

 وی درباره تصمیمات شورای عالی بورس گفت: تصمیمات این شورا با پیشنهادات رئیس سازمان بورس می‌تواند به بهبودی روند بازار سرمایه کمک کند.

آقابزرگی درباره وضعیت و دامنه نوسان و تاثیر آن در بازار گفت: دامنه نوسان به صورت نامتقارن از ایرادات اساسی بازار بوده و یکی از نیازهای بازار در حال حاضر حذف و تغییر در دامنه نوسان نامتقارن است.

 وی در این باره افزود: دامنه نوسان عامل مثبت و سازنده‌ای نیست و تصمیم‌های شورای عالی بورس باید در جهت حذف شدن آن باشد.

راحیل فراهانی

کد خبر 430893

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =