شاخص کل بورس و فرابورس روند نزولی داشتند

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۱۱۶۴۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۱۱۶۴۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با افت ۰.۳۵ درصدی، با ۱۵۳۳ واحد کاهش در کانال ۴۴۱ هزار و ۱۱۴ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با ۲۹۱ هزار معامله به حجم ۱ میلیارد و ۸۰۴ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۳۲ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال بود.

نمادهای «آریا»، «بپاس»،‌ «زاگرس»‌، «صبا» و «شگویا» از تاثیرگذاران بر شاخص فرابورس و نمادهای «رافزا»،‌ «آریا»، «بپیوند»، «مادیرا» و «بگیلان» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز مانند شاخص کل، امروز رو به نزول بود و با افت ۱۱۹ واحدی بر مدار ۱۸ میلیون و ۰۰۳ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۱۳۷ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۸۱۰ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «غصینو»، «آریا»، «ذوب» و «مارون» از نمادهای تاثیرگذار و «چخزر»، «سپیدار»، «وسپهر» و «ذوب» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز مواد دارویی، شیمیایی، فلزات اساسی بودند که در این بین مواد دارویی با ارزش ۱هزار و ۴۰۳ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز رایانه، حمل و نقل و فلزات اساسی بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «رانفور»، «فاراک» و «سپ»‌ داشتند و نمادهای «وسینا»، «بوعلی» و «کاوه» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «کمند»، «پارند» و «سپاس» و برترین عرضه به «شپنا»، «سنیر» و «خساپا» تخصیص داده شد.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۲۳۲ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

سامانه جدید پس از معاملات بورس راه‌اندازی می‌شود

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۸۱۰ میلیون سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در ۱۳۷هزار  و ۸۴ نوبت معامله و به ارزش ۱ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز رایان هم افزا، صنایع ماشین های اداری ایران، بیمه معلم بیشترین اثر تقویتی و پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص فرابورس داشته‌اند.

همچنین رایان هم افزا، برق و انرژی پیوند گستر فارس، پلیمر آریا ساسول، صنایع ماشین های اداری ایران، توسعه مسیر برق ایران، بیمه معلم، بیمه پاسارگاد نمادهای پرتراکنش امروز در فرابورس بودند.

امروز حدود ۶۸۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی صورت گرفت و شاهد رشد بیش از یک درصد ۳۸نماد و افت بیش از یک درصد ۵۳۱نماد بودیم.

کد خبر 430875

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =