روند معاملات بورس برای سومین هفته فروردین ماه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته پیش رو شاهد معاملاتی متعادل در بازار خواهیم بود.

به گزارش صدای بورس، امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه امروز (شنبه) به روند معاملات بورس در نخستین روزهای معاملاتی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد معاملات کم‌رمقی در بازار بودیم که علت آن به صورت سنتی برگرفته از تعطیلات نوروزی و کاهش ارزش معاملات بازار در این برهه زمانی بود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در نشست وین درباره «برجام» حضور دارد

وی به عوامل تاثیرگذار در افت شاخص بورس در بازار هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به‌دلیل تغییر ایجاد شده در زمان تسویه‌ها، خریدار و فروشنده تمایل چندانی به انجام معاملات در بازار سهام ندارند.

امیرباقری اظهار داشت: علت دیگر اینکه به دلیل وجود تعطیلات رسمی، احتمال ایجاد ریسک‌های معاملاتی در بازار با افزایش همراه می‌شود که به صورت عمده سهامداران و سرمایه گذاران چنین ریسکی را تحمل نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا در در زمان بازگشت ثبات به معاملات این بازار اقدام به ورود و سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

 این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازار سرمایه از روند چندان مشخصی برخوردار نیست، گفت: در صورت وجود روندی جدی در معاملات بازار، زمینه ایجاد معاملات بهتر فراهم می‌شد و حتی در این صورت در زمانی که معاملات در بازار از قدرت چندانی برخوردار نیستند رونق به معاملات بازار بازگردانده می‌شود.

روند معاملات بورس در هفته سوم فروردین ماه

وی روند معاملات بورس در هفته جاری را مورد پیش بینی قرار داد و افزود: در هفته پیش رو شاهد معاملاتی متعادل در بازار هستیم و احتمال ایجاد روند قوی در معاملات بازار ضعیف به نظر می رسد.

امیرباقری بیان کرد: با توجه به اتفاقات سیاسی، چشم‌انداز روشن سیاسی و گشایش‌های مطرح شده مانند بازگشت آمریکا به برجام می‌توان انتظار داشت بازار ارز تحت تاثیر این خبر قرار بگیرد که همین امر بر بدنه بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این موضوع ممکن است زمینه افزایش عرضه در بازار را فراهم کند، هرچند که ایجاد عرضه در بازار نشان‌دهنده روند قوی نزولی در بازار نیست.

مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر معاملات بورس

وی به مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در روند معاملات بازار سهام اشاره کرد و افزود: اکنون مهمترین پارامتر تاثیرگذار بر بدنه بازار سرمایه، پارامتر ابهام است که به صورت مستقیم در افزایش پارامتر ریسک تاثیرگذار است، همین موضوع باعث شده تا حدودی خریداران و فروشندگان از انجام معاملات در بازار سهام عقب‌نشینی کنند.

امیرباقری اظهار کرد: در مورد مناسبات سیاسی تاثیرگذار بر بازار سهام، بحث بازگشت آمریکا به برجام و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مطرح است که به دلیل وجود ابهام در نتیجه این اتفاقات، ریسک بازار افزایش پیدا کرده است.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: تا حدودی به دلیل عدم وجود روندی غالب در بازار، سهامداران از سرمایه‌گذاری در این بازار و ورود سرمایه‌های خود به بورس خودداری می‌کنند؛ بنابراین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نباید در بازار انتظار روندهای قوی مشابه روندهای دو سال اخیر را داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: به لحاظ تکنیکالی در زمان ایجاد روندهای سنگین در معاملات، بازار احتیاج به اصلاح قیمتی و زمانی پیدا می کند؛ به همین دلیل در کوتاه‌مدت نباید در بازار در انتظار روندهای قوی در جهت مثبت و منفی باشیم.

امیرباقری اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که سرمایه‌گذاران ممکن است در زمان تحلیل پارامترهای حاضر و آتی، به برخی از سهام با قیمت‌های ارزنده برخورد کنند اما از آنجایی که با وجود ارزندگی قیمت‌ها روند قوی در بازار شکل نمی گیرد شاهد ورود جریان نقدینگی در بازار نخواهیم بود.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: این امر باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران صبر کنند تا در زمان تشکیل روند جدی در بازار حتی با قیمت‌های بالاتر به بازار ورود کنند اما در زمان قیمت پایین سهام، به دلیل نبود روند قوی سرمایه خود را وارد بازار نمی‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 430856

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دوراهی اصلاح و صعود

    دوراهی اصلاح و صعود

    یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به احتمال زیاد ضربه اصلاح در بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها با توجه به ریسک‌های سیاسی بین‌المللی کمتر خواهد بود، گفت: این بازار از قبل به پیشواز اصلاح ایجاد شده به دلیل انتخابات آمریکا رفته بود و می‌تواند یک فضای هیجانی کوتاه‌مدت را در بازار ایجاد کند اما به دلیل جذاب شدن قیمت سهام، بازار به سرعت از این هیجان عبور خواهد کرد.

  • بازدهی معقول بازار سرمایه در بلندمدت

    در گفت و گو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

    بازدهی معقول بازار سرمایه در بلندمدت

    امیرعلی امیرباقری گفت: در ۶ ماه نخست سال، جریان نقدینگی باعث انحراف بسیاری از سهام از روند معقول خود شد و بعد از آن در یک روند اصلاحی بزرگ، رشد اضافه‌ای که به دست آورده بودند را از دست داد .

  • عدم اعتماد به سرمایه‌گذاری در بورس

    عدم اعتماد به سرمایه‌گذاری در بورس

    یک کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس در هفته جاری را مثبت پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به معاملات روز چهارشنبه انتظار می‌رود در هفته پیش رو تا حدودی نظم به بدنه بازار برگردد و دوباره شاهد بازگشت رونق نسبی در بازار سرمایه باشیم.

  • بررسی اصلاح سنگین شاخص بورس

    در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

    بررسی اصلاح سنگین شاخص بورس

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در گذشته بارها اعلام شده است که علت اصلاح سنگین شاخص بورس را باید در خارج از بازار سرمایه جست و جو کرد که ریشه آن به برخی عوامل اقتصادی با محوریت مسایل سیاسی باز می‌گردد.

  • پیش بینی بورس در هفته پیش رو

    در گزارشی بررسی شد؛

    پیش بینی بورس در هفته پیش رو

    یک کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس در هفته جاری را پیش بینی کرد و افزود: افزایش قدرت تقاضا در بازار روز چهارشنبه منجر به تشکیل صفوف خرید شد، به نظر می‌رسد که همچنان این رویه در کوتاه‌مدت در بازار تداوم پیدا کند تا قدری از زیان سهامداران جبران شود.

  • روند صعودی معاملات بورس ادامه دارد

    یک کارشناس بازار سرمایه:

    روند صعودی معاملات بورس ادامه دارد

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت، معاملات بازار سهام براساس پیش‌بینی‌ها پیش رفت و با وضع قوانین جدید شاهد تزریق هیجانی تازه به بازار بودیم.

  • بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

    بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار جهانی پیش‌بینی شده که رمز ارزها وارد یک فضای حباب‌گونه شده‌اند و مردم باید با احتیاط بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام کنند.

  • بیت کوین یا بورس، بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

    بیت کوین یا بورس، بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

    یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وجود نوسان در معاملات رمز ارزها و بازار سهام، به مقایسه سرمایه گذاری در این دو بازار پرداخت و گفت: در بازار جهانی پیش‌بینی شده که رمز ارزها وارد یک فضای حباب‌گونه شده‌اند و مردم باید با احتیاط بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام کنند.

  • پیش‌بینی روند معقول بورس در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰

    پیش‌بینی روند معقول بورس در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد معاملات بورس در هفته جاری روند معقولی را در پیش بگیرد و دیگر خبری از خرید و فروش‌های هیجانی در بازار نباشد.

  • تداوم حمایت حقوقی‌ها از بورس در هفته دوم شهریور

    تداوم حمایت حقوقی‌ها از بورس در هفته دوم شهریور

    یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح وضعیت معاملات بورس در بازار هفته گذشته اعلام کرد: اکنون با حمایت همه‌جانبه حقوقی‌ها از کلیت بازار و خریدهای عمده در کف قیمتی به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت و میان‌مدت همچنان بازار با روند صعودی همراه باشد، اما این روند صعودی به لحاظ شدت و قدرت مانند دو سال گذشته نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =