۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
بارش باران در روز سیزده بدر

سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌های بهاری در برخی نقاط کشور خبر داد و اعلام کرد:‌ در ۲۴ ساعت آینده، بارش‌های را در نوار شمال غربی کشور، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی شاهد خواهیم بود.

به گزارش صدای بورس بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا (جمعه) بارش‌ها در این مناطق ادامه خواهد داشت و علاوه بر این مناطق، ‌بارندگی‌ها را در بخش‌هایی از نواحی سواحل دریای خزر نیز خواهیم داشت.

همچنین از فردا با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر، علاوه بر آغاز بارش‌ها در این مناطق، کاهش دما را هم خواهیم داشت.

براساس این گزارش، ‌ فردا شدت بارش‌ها را در بخش‌های شمال استان خراسان رضوی داریم که سبب آبگرفتگی معابر در این منطقه خواهد شد. روز یکشنبه ۱۵ فروردین بارش‌ها را به صورت گسترده در نوار شمالی کشور خواهیم داشت که با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی، ‌بر شدت بارش باران در این بخش افزوده می‌شود و در ارتفاعات نیز بارش‌ها را به صورت برف خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به عبور امواج ضعیف در شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز، شاهد بارش‌های پراکنده و در سایر مناطق نیز شاهد جوی پایدار خواهیم بود.

امروز (پنجشنبه) شاهد وزش بادهای شدید هستیم که تا فردا (جمعه) وزش این بادها در بخش‌هایی از مرکز، نواحی شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت که وزش بادهای شدید در این نواحی، سبب گرد و خاک، کاهش دید افقی، ‌ کاهش کیفیت هوا می‌شود. به طوری که هم اکنون در منطقه حاجی‌آباد در خراسان جنوبی وزش این بادها سبب شده که در این منطقه دید حتی به یک کیلومتر هم برسد.

گزارش سازمان هواشناسی افزود: همچنین در بخش‌های شمالی خلیج فارس، شاهد وزش بادهای شدید هستیم؛ انتظار داریم که طی امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج باشد و این شرایط را در روز شنبه در دریای خزر خواهیم داشت که با توجه به مواج بودن این دریا، توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در این مناطق پرهیز شود.

دمای هوا نیز روزهای شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ فروردین در بخش‌های نواحی شمالی کشور، به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش خواهد یافت و این کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت نیز امروز پنجشنبه ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی ‌شده است.

کد خبر 430829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =