۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
وال استریت همچنان در حال ریزش

در حالی که بورس‌های آسیایی و اروپایی صعود خوبی را تجربه کردند، همه شاخص های مهم بورسی وال استریت ریزش کردند.

به گزارش صدای بورس، اگرچه نگرانی ها از افزایش تورم در نتیجه ادامه سیاست های حمایتی دولت ها و بانک های مرکزی جهان به صورت جدی درآمده است اما با توجه به آن که انتظار می رود جهان در سال جاری از رکود کرونایی سال قبل خارج شود، شاخص های مهم بورسی جهان کماکان در نزدیکی قله های تاریخی خود حرکت می کنند.

از طرف دیگر تاکید چندباره بایدن و مقامات دولت وی بر احیای چندجانبه گرایی و حمایت از روند جهانی شدن، باعث دلگرمی معامله گران نسبت به افزایش تجارت خارجی در میان مدت شده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع ارز در ۱۴۰۰/۱/۱۱

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۲ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۳ هزار و ۸۰.۹۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۱ درصد ریزش تا سطح ۳۹۵۶.۱۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۸ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۷.۴۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۱۶ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۴۳۲.۷۰ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۸۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۵۷۷.۷۰ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۹۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۹۴.۷۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۹ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۷۳۸.۴۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۳ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۷۲.۱۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۲۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۸.۶۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۱.۲۱ درصدی در سطح ۶۰۸۸.۰۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۲۲ درصد بالا رفت و به ۸۵۹۵.۲۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 430802

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =