حرکت شاخص کل هم وزن برخلاف شاخص کل/ کدام نماد بیشترین تقاضا را داشت؟

شاخص کل بورس تهران در دهمین روز فروردین ۱۴۰۰ با ۰.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دهمین روز فروردین ۱۴۰۰ با کاهش ۳۷۹۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن امروز نیر برخلاف شاخص کل حرکت کرد و با افزایش ۲۷۶ واحدی در محدوده ۴۴۲.۸۲۸ واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز بازار سرمایه ۵۱۰.۸۸۰ معامله با حجم ۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون سهم بود.

نمادهای فولاد، شتران و اپال از نمادهای مثبت و تاثیرگذار و نمادهای فارس، فملی، تاپیکو و خودرو از نمادهای تاثیرگذار منفی امروز بورس تهران بودند. همچنین نمادهای شپنا، شستا، شتران، اپال، فملی، فولاد و بترانس از پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار امروز بودند.

سه گروه برتر صنعت مربوط به فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و گروه خودرویی ها بود. بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به غبشهر، خرینگ و لابسا و بیشترین کاهش قیمت مربوط به زکوثر، برکت و تایرا بود. برترین تقاضا مربوط به پارند، کمند و وپست و برترین عرضه به نمادهای برکت، کاذر و سنیر اختصاص یافت.

در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۴.۷۸ واحدی در ارتفاع ۱۸.۰۸۱ واحد قرار گرفت. همچنین تعداد معاملات این بازار ۲۵۳.۲۰۱ معامله با حجم یک میلیارد و ۷ میلیون برگه سهم بود. نمادهای میدکو، شگویا، سمگا و آریا از نمادهای تاثیرگذار مثبت این بازار و نمادهای زاگرس، وملل و دماوند از نمادهای منفی بازار فرابورس امروز بودند.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به نمادهای ثرود، زشریف و زافزا بود و بیشترین کاهش قیمت مربوط به تملی ۷۰۳، تملی ۷۱۰، و تملی ۸۱۰ بود.

کد خبر 430775

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =