بورس قرمزپوش/جزئیات نمادهای پرتراکنش

شاخص کل بورس تهران در دقایق اولیه دومین روز فعالیت خود در سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۰) سبز پوش شد اما با عرضه های فراوان روند منفی به خود گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دقایق اولیه با رشد ۱۳۵۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۱۵ واحدی رسید اما دیری نپایید که با عرضه های انجام گرفته روند نزولی به خود گرفت و در پایان بازار با کاهش ۲۷۰۶ واحدی به کانال یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن اما برخلاف شاخص کل حرکت کرد و با افزایش ۷۱۰ واحدی در محدوده ۴۴۲.۵۴۵ واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز بازار سرمایه ۵۴۵.۸۸۲ معامله با حجم ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون سهم بود.

نمادهای شستا و رمپنا از نمادهای مثبت و تاثیرگذار و نمادهای فولاد، فملی، فارس، شپنا و کچاد از نمادهای تاثیرگذار منفی امروز بورس تهران بودند. همچنین نمادهای ثبهساز، شستا، خساپا، اپال، شتران، خگستر و خودرو از پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار امروز بودند.

سه گروه برتر صنعت مربوط به گروه خودرویی ها، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی بود. بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به شستا، سصوفی و لبوتان و بیشترین کاهش قیمت مربوط به برکت، کاذر و غپاک بود. برترین تقاضا مربوط به پارند، وسینا و کمند و برترین عرضه به نمادهای برکت، شپنا و سنیر اختصاص یافت.

در بازار فرابورس شاخص کل با افزایش ۷.۶۲ واحدی در ارتفاع ۱۸.۰۴۶ واحد قرار گرفت. همچنین تعداد معاملات این بازار ۲۵۸.۹۶۳ معامله با حجم یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون برگه سهم بود. نمادهای بپاس، سمگا و میدکو از نمادهای تاثیرگذار مثبت این بازار و نمادهای زاگرس، مارون، شگویا و آریا از نمادهای منفی بازار فرابورس امروز بودند.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به نمادهای تبرک، ثرود و کلر بود و بیشترین کاهش قیمت مربوط به تملی ۷۱۲، تسه ۹۸۰۱ و تملی ۷۰۳ بود.

کد خبر 430716

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =