پیش بینی مثبت از بازارسرمایه در سه ماهه نخست سال

مدیر ریسک و تحلیل شرکت سبدگردان داریوش گفت: در سه الی چهار ماهه نخست سال سهام شرکت های بنیادی که DPS خوبی تقسیم کنند وضعیت بهتری دارند و پیش بینی می‌شود گروه ساختمانی وضعیت مناسبی داشته باشد زیرا معمولاً روئسای جمهوری که جدید می آیند به حوزه مسکن و زیرساخت ها توجه ویژه ای خواهند داشت.

به گزارش صدای بورس، رسول جاویدی؛ مدیر ریسک و تحلیل شرکت سبدگردان داریوش درباره روند بازار سرمایه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه در خرداد ۱۴۰۰ انتظار می‌رود شاهد تغییرات در قیمت‌های جهانی باشیم، پیش بینی می شود، نرخ فروش شرکت ها کاهش پیدا کند، اما با توجه به کاهش کرونا انتظار می رود شرکت‌ها به سطح تولید سابق خود بازگردند. به همین دلیل ما شاهد کاهش نرخ قیمت و از طرف دیگر افزایش تولید را خواهیم داشت که در مجموع درآمد شرکت را ثابت نگه می دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ما شاهد تعادل در بازار خواهیم بود، افزود: در سال جاری انتخابات ریاست جمهوری را نیز در پیش رو داریم که باعث می شود بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه، مسکن، ارز و ... منتظر سیاست های دولت آینده باشند بنابراین انتظار می رود بازار در تعادل مثبت قرار گیرد اما صعود چشمگیری پیش بینی نمی شود.
جاویدی درباره روند یکساله بازارسرمایه بیان کرد: روند یکساله بازار با توجه به اینکه ریسک به ریوارد بسیاری از سهم ها مناسب است و وضعیت متغیرهای بنیادی از جمله تولید و میزان فروش شرکت ها رشد خوبی داشته است و از طرفی کاهش قیمت بسیاری از سهم ها را شاهد بودیم انتظار می رود در سال ۱۴۰۰ بازاری مثبت را در کل سال شاهد باشیم اما تا زمان  انتخابات بازار در سردرگمی خواهد بود.
مدیر ریسک و تحلیل شرکت سبدگردان داریوش درباره صنایع پیش رو در سال ۱۴۰۰ گفت: در سه الی چهار ماهه ابتدایی سال سهام شرکت های بنیادی که دی پی اس خوبی تقسیم کنند وضعیت بهتری دارند زیرا مورد توجه صندوق های سرمایه گذاری و بازار خواهند بود.
جاویدی بیان کرد: در روند کل سال نیز میتوان انتظار داشت در کلیه صنایع شاهد رشد باشیم اما پیش بینی می‌شود گروه ساختمانی وضعیت مناسبی داشته باشد زیرا معمولاً روئسای جمهوری که جدید می آیند به حوزه مسکن و زیرساخت ها توجه ویژه ای خواهند داشت و همچنین  انتظار می رود به شرکت های صادراتی نیز توجه ویژه شود زیرا کشور نیاز به ارز دارد

امیرحسین موسوی

کد خبر 430693

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =