الزام مردم به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه ملی املاک

وزیر راه با بیان اینکه "سامانه ملی املاک و اسکان برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی شد"، گفت: از ۱۹ فروردین مردم مکلف به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه مذکور هستند.

به گزارش صدای بورس،  محمد اسلامی یادآور شد: سال گذشته اطلاعات ۱.۳ میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون جدید مجلس، از ۱۹ فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند یا به فروش برسند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد، ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

اسلامی هدف از قانون مصوب مجلس را فاصله گرفتن مسکن از بخش سوداگری اعلام کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 430641

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مالیات بر خانه‌های خالی حیات خلوت سوداگران را بر هم می ریزد

    مالیات بر خانه‌های خالی حیات خلوت سوداگران را بر هم می ریزد

    یک کارشناس بخش مسکن گفت: سوداگران خود را در حیات خلوت امنی می بینند که هیچگونه مزاحمتی برای آنها از ناحیه دولت وحاکمیت وجود ندارد و در این شرایط اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند به عنوان یک قانون بازدارنده، صاحبان املاک را از خالی نگه‌داشتن ملک خود منصرف کند.

  • باید املاک خود را در سامانه ثبت کنید

    باید املاک خود را در سامانه ثبت کنید

    بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی سرپرستان خانوار از تاریخ ۱۹ فروردین ماه به مدت دو ماه فرصت دارند املاک تحت تملک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

  • وجود ۹۱ میلیارد دلار خانه بی‌استفاده در ایران!

    وعده دولت محقق می‌شود؟

    وجود ۹۱ میلیارد دلار خانه بی‌استفاده در ایران!

    به این آمار دقت کنید: ۲۵ میلیون و ۴۱۲ هزار خانه که تنها ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد آن دارای سکنه است؛ نتیجه می‌شود ۲.۵۸ میلیون خانه خالی که البته باید ۲.۱ میلیون مسکن نیمه‌خالی عمدتا به عنوان خانه‌های ویلایی دوم را هم به آن اضافه کرد که حداقل شش ماه سال بلااستفاده است. چیزی که نهایتاً با آن مواجه می‌شویم ۴.۷ میلیون خانه مازاد و حدود ۹۱ میلیارد دلار عدم بهره‌وری اقتصادی است.

  • ضعف در مکانیزم شناسایی واحدهای خالی

    ضعف در مکانیزم شناسایی واحدهای خالی

    عدم اتصال سامانه املاک و اسکان با دستگاههای مرتبط بخصوص سازمان ثبت اسناد و املاک، وضع مالیات برای خانه های خالی را دچار مشکل کرده است.

  • سلطان‌ مسکن از ادعا تا تکذیب

    سلطان‌ مسکن از ادعا تا تکذیب

    ادعای وجود سلطان‌های مسکن در تهران از سوی یک نماینده مجلس، واکنش‌هایی را به همراه داشت. در این رابطه وزیر راه و شهرسازی گفت: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد باید سوال شود منبع اطلاعاتش کجاست. رییس اتحادیه املاک اما وجود مافیا و سلطان در بازار مسکن را به کلی رد کرد.

  • قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شد

    با موافقت نمایندگان مجلس:

    قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شد

    نمایندگان مردم در مجلس با تصویب تبصره‌های ۱۰ گانه ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم، سازوکار اخذ مالیات از خانه‌های خالی را مشخص کردند.

  • آغاز اخذ مالیات از خانه‌های خالی از تابستان ۹۹

    آغاز اخذ مالیات از خانه‌های خالی از تابستان ۹۹

    وزیر راه و شهرسازی از آغاز دریافت مالیات بر خانه‌های خالی از تابستان امسال خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =