مردم چه استان‌هایی بیشتر وارد بورس شدند؟

بازار سرمایه در سالی که گذشت شاهد ورود تعداد قابل توجهی کد بورسی جدید بود؛ به طوریکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵ میلیون کد جدید بورسی صادر شد. بر این اساس، افراد سجامی شده در خراسان رضوی با ۵۰۰ هزار و ۶۴۸ کد، بیشترین و افراد سجامی شده در قم با ۲۲ هزار و ۹۱۷ کد، کمترین تعداد در میان استان ها بوده اند.

به گزارش صدای بورس، با وجود آنکه بازار سرمایه از مردادماه سال گذشته همانند ماه های ابتدایی روندی صعودی نداشته و بر مدار نوسان یا کاهش در حرکت بوده، تعداد کدهای بورسی صادر شده همچنان چشمگیر بود.

آمارها حاکی از آن است که تا سال ۱۳۹۱ معادل شش میلیون و ۴۸۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۲ معادل هفت میلیون و ۳۶۲ هزار کد، تا سال ۱۳۹۳ معادل هفت میلیون و ۹۹۶ هزار کد، تا سال ۱۳۹۴ معادل هشت میلیون و ۸۴۱ هزار کد، تا سال ۱۳۹۵ نیز ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۶ معادل ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار کد، تا سال ۱۳۹۷ معادل ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد و تا سال ۱۳۹۸ نیز ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شده است.

بر این اساس، کدهای بورسی صادر شده تا اواسط اسفند ماه ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کد بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۵ میلیون و ۱۳۵ هزار کد افزایش یافته است.

البته بخشی از کدهای بورسی صادر شده متعلق به مشمولین سهام عدالت است که با توجه به آزادسازی این سهام نیاز بود سجامی شوند و کد بورسی دریافت کنند.

همانطور که ذکر شد، تعداد نفرات سجامی شده در خراسان رضوی نسبت به استان های دیگر بیشتر و در قم نسبت به استان های دیگر کمتر بوده است. تهران نیز با ۴۹۹ هزار و ۴۸۲ کد، در رتبه دوم قرار دارد.

منبهع: ایسنا

کد خبر 430588

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • استان‌های پیشتاز در صدور کد بورسی

    استان‌های پیشتاز در صدور کد بورسی

    بر اساس آمارهای به دست آمده از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در ۷ ماه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۵۱۵ هزار کد معاملاتی جدید صادر شده تا مجموع دارندگان کد بورسی به۲۱ میلیون و ۱۷۳هزار نفر افزایش پیدا کند.

  • آمار صدور کدهای بورسی هم‌چنان صعودی است

    آمار صدور کدهای بورسی هم‌چنان صعودی است

    براساس آمار به دست آمده مجموع صدور کدهای بورسی تا پایان مهرماه از مرز ۲۱ میلیون کد عبور کرده است که بخشی از آن مربوط به مشمولان سهام عدالت است که روش مستقیم برای مدیریت دارایی خود انتخاب کرده‌اند.

  • پایان اولتیماتوم «سجام»؟!

    بیش از 9 میلیون سهامدار جا ماندند

    پایان اولتیماتوم «سجام»؟!

    اگر بپذیریم ۱۱ میلیون کد بورسی موجود است که تنها دو میلیون نفر از آنها فعال هستند، باید چشم بر شادی سازمان بورس بر بالا رفتن تعداد کدهای فعال بورس ببندیم. از سوی دیگر اگر این ۱۱ میلیون کد واقعا در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند،‌ چرا تاکنون در سجام ثبت‌نام نکرده‌اند؟

  • آمار کدهای بورسی حقوقی و خارجی

    آمار کدهای بورسی حقوقی و خارجی

    مجموع ثبت‌نام در سامانه سجام از ۳۲ میلیون عبور کرد.

  • رشد ۱۵۰ درصدی صدور کد بورسی

    در سال جاری رخ داد؛

    رشد ۱۵۰ درصدی صدور کد بورسی

    مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس گفت: در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) تا پایان سال گذشته ۱۱ میلیون کد بورسی داشتیم اما امسال معادل ۲۷ میلیون کد بورسی صادر شد که رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. اکنون ۳۷ میلیون نفر سجامی داریم که از این میزان ۳۰ میلیون نفر احراز هویت شده‌اند.

  • خانواده بورس ۴۸ میلیونی شد

    با ورود افراد جدید؛

    خانواده بورس ۴۸ میلیونی شد

    از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۲۴۰ هزار کد بورسی صادر شد.

  • افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی

    افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی

    معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی در سال جاری خبر داد.

  • تقاضای  برای صدور کدهای معاملاتی در شرایط منفی بازار

    تقاضای برای صدور کدهای معاملاتی در شرایط منفی بازار

    با وجود عقبگرد بیش از ۳۸ درصدی شاخص کل بورس تهران از نیمه مردادماه و نبود چشم‌انداز روشن از آینده سرمایه‌گذاری در این بازار همچنان شاهد تقاضای جدید برای صدور کدهای معاملاتی هستیم.

  • یک چهارم جمعیت ایران کدبورسی دارند

    یک چهارم جمعیت ایران کدبورسی دارند

    بر اساس آماری از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت شده، در ۶ماه نخست امسال هشت میلیون و ۸۳۵هزار کد معاملاتی بورسی جدید از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) صادر شده است.

  • فرآیند واریز سود سهام عدالت چگونه است؟

    فرآیند واریز سود سهام عدالت چگونه است؟

    مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: روش پرداخت سود سهام عدالت برای افراد در روش مستقیم و غیر مستقیم متفاوت است، اما در روش مستقیم اگر افراد سجامی شده باشند سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری به حساب آن ها واریز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =