آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۸۷)/ سربرگ سهامداران چیست؟

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

سربرگ سهامداران

به گزارش صدای بورس، در سربرگ سهامداران می‌توان لیست سهامداران را به ترتیب از بیشترین درصد تا کمترین درصد مشاهده نمود. به طور کلی می‌توان گفت حضور سهامداران حقوقی قوی در یک نماد، کمک به حامیت از آن سهم می‌نماید و زمانی که ارزش یک سهم در یک نماد پایین می رود، اجازه کاهش ارزش سهام را نمی‌دهند و باعث ایجاد تعادل می‌شوند.

سربرگ EPS

EPS سود پیش بینی شده شرکت می‌باشد که همانطور که از نام آن پیداست این سود تضمینی نیست و ممکن است سود واقعی شرکت در پایان سال بیشتر و یا کمتر از آن باشد. نسبت P/E نیز نشان دهنده نسبت قیمت سهم به سود سهم می باشد. در سربرگ EPS می‌توان لیست سود پیش بینی شده و سود واقعی شرکت را به صورت ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۹ ماهه مشاهده نمود.

سربرگ سابقه

یکی دیگر از سربرگ‌های مهم در این صفحه، سربرگ سابقه معاملات است. در این سربرگ می‌توان از قدیمی‌ترین تا جدیدترین معاملات انجام شده همراه با اطلاعات دقیق آنها از جمله تاریخ، تعداد و حجم هر معاملات برای هر نماد را بدست آورد. کاربر می تواند با مراجعه به این سربرگ روند معاملات نماد مدنظر خود را بررسی نموده و با توجه به حجم معاملات انجام شده از طریق گروه‌های حقیقی و حقوقی اقدام به تحلیل و خرید یا فروش آن سهام نماید.

کاربر می‌تواند با مراجعه به این سربرگ روند معاملات نماد مدنظر خود را بررسی نموده و با توجه به حجم معاملات انجام شده از طریق گروه‌های حقیقی و حقوقی اقدام به تحلیل و خرید یا فروش آن سهام نماید.

در نهایت با کلیک روی سایر سربرگ‌های موجود نیز می‌توان به اطلاعات کامل آن بخش دست پیدا کرد.

منبع: سیگنال

کد خبر 430536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =