۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
روز بد برای دلار

شاخص دلار در مقابل بیشتر ارزهای مهم در دنیا کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، تضعیف چشم انداز اقتصادی اروپا در کنار ثابت باقی ماندن نرخ بهره در ژاپن باعث افزایش جذابیت دلار برای معامله گران شده است.

اختلاف نظر بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله ایرلند و کنترل‌های مرزی باعث شده است تا بروکسل، لندن را به شکایت در مجامع جهانی تهدید کند. از سوی دیگر و با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، انگیزه احتیاطی فعالان اقتصادی بالاتر رفته و این مساله باعث جذابیت دارایی های امن تر نظیر دلار برای آن ها شده است. با روند فعلی انتظار می رود که رشد اقتصادی سه ماهه دوم کشورهای اروپایی نیز نتواند به سطوح نیرومند مورد انتظار برسد. 

بیشتر بخوانید:

طلا در مسیر افزایش قیمت گام برداشت

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۹۵۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۰۸.۸۷۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۸ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۷ درصد بالا رفت و ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۳ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 430524

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =