۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
پیام نوروزی مدیرعامل مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با صدور پیامی عید نوروز و فرارسیدن بهار سال ۱۴۰۰ خورشیدی را به مردم ایران و همۀ فعالان بخش صنعت مس کشور تبریک گفت.

به گزارش صدای بورس، متن پیام به این شرح است:

یا مقلب و القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

نوروز رستاخیز طبیعت، آغاز رویش و تولدی دوباره است، اگرچه در این برآمدن صدای گام‌های بهار؛ جسم و جان بشریت رنجور و ناجوانمردانه، زخم یک پاندمی منحوس را بی‌تابانه به امید پایان تحمل می‌کند؛ مگر نه اینکه «ان مع العسر یسری.»

همین امید به «آینده روشن» و باور به آن، شور زندگی را در آدمی می‌دمد و او را زنده می‌سازد و بشارت می‌دهد که بهار یعنی زمستان را دوامی نیست و حال که نفس این زمستان سخت و سیاه به شماره افتاده، سر تسلیم فرود می‌آوریم به ندای آسمانی که به ما قول آسایش در پی هر سختی داده است.

باری، سال ۹۹ با همه سختی‌ها، قرنطینه‌های بی‌سابقه، تجربه‌های جدید زندگی جمعی، تحریم‌های ظالمانه و همه فراز و فرودش به پایان رسید. نباید در گذشته ماند و از عقربه زمان جا بمانیم. نگاه به آینده با امید به فرداهای بهتر و باشکوه‌تر ما را از هر گزندی مصون می‌دارد چراکه نوروز با پیام رستگاری آمده است.

در سال‌های آغازین قرن جدیدی که پیش روی ماست، شرکت ملی صنایع مس ایران به اوج پختگی می‌رسد و پنجاه‌ساله می‌شود. در آن سال باید تجربه نیم قرنی را جشن و به فال نیک گرفت. پرسش مهم در افق پیش رو این است که استراتژی ما برای پنجاه‌سالگی شرکت مس چیست؟ قرار است در آن سال که خیلی زود فراخواهد رسید چگونه شرکتی باشیم؟ میانسال و کارکشته یا فرتوت و ازکارافتاده؟ همچنان شاخص‌ساز و در اوج یا تأثیرپذیر و متزلزل؟

تعصب و تخصص و درایت همکاران ما می‌طلبد که با پشتوانه دهه‌ها فعالیت تخصصی، همچنان رفیق روزهای سخت شرکت باشیم و دغدغه ما پاسخ به سؤالاتی باشد که در آستانه ورود به پنجاه‌سالگی با آن مواجه خواهیم بود.

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال بیم و امید و مملو از فراز و نشیب ۹۹ نه تنها گام‌های استواری برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت بلکه با رشد تولید ۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۸۰ هزار تن کاتد را برای نخستین بار در تاریخ صنعت مس تولید کرد  تا «جهش تولید» را معنی بخشد. از سوی دیگر، تولید کنسانتره مس کارخانجات تغلیظ شرکت به میزان ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیشترین رکورد ثبت‌شده تولید تاریخ شرکت است موفقیت در حوزه اکتشافات حفاری با رشد بیش از ۵۰  درصدی نسبت به سال ۹۸، وضعیت بسیار مطلوب فروش و رشد بیش از ۹۰  درصدی در این حوزه نسبت به سال گذشته و دستاوردهای بی‌سابقه در بومی‌سازی قطعات تنها گوشه‌ای از این توفیقات است.

برآنیم که باید این راهی که آغازشده را با نقشه راه دقیق و هوشمندانه تا سال ۱۴۰۴ چنان پی‌بگیریم که در باشگاه ده شرکت برتر تولید مس جهان حضور یابیم.

به امید دستیابی به موفقیت‌های روزافزون و ضمن تبریک عید فرخنده نوروز باستانی و با بهترین درودها و آرزوها برای همه همکاران نجیب و خانواده‌های ارجمندشان، امیدوارم تندرست و شاد باشید و غم از جسم و جان‌تان دور باد.

اردشیر سعدمحمدی

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

منبع: مس پرس

کد خبر 430513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =