آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۸۴) / معرفی سایت TSETMC

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

معرفی سایت TSETMC و قابلیت‌های آن

به گزارش صدای بورس، صفحه­ اصلی سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com از دو بخش اصلی بورس و فرابورس تشکیل شده که یک نمای کلی از بازار را ارائه می‌دهد. در هر بخش می‌توان نمادهای پرتراکنش و تاثیرگذار، شاخص کل و شاخص هم وزن بازار مربوطه را مشاهده نمود. این نوع نمایش جداگانه بازارها کمک می‌کند تا بتوان نمادهای مربوط به هر بازار را با دقت بیشتی بررسی نمود و خلاصه ای از موضوعات مهم بازار را ارائه می‌دهد.

در صفحه ی اصلی سایت، سربرگ‌های بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی ایران و  بورس کالا مشاهده می‌شود که افراد با انتخاب هرکدام از آنها می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تری راجع به نمادها، شاخص‌ها، عرضه و تقاضا، تغییرات، بازار آتی، مشتقه، کالا و … راجع به هرکدام را بدست آورند.

سربرگ دیگری که در این صفحه به چشم می‌خورد سربرگ کدال است. در سایت کدال می­توان تمام گزارشات مالی، گزارش فعالیت‌ها و عملکرد شرکت‌ها را مشاهده نمود. در این گزارشات شرکت‌ها به صورت دقیق گزارش‌های مالی خود و دلیل نوسانات قیمت نماد خود را بیان می­کنند. در سربرگ کدال این سایت نیز می­توان به طور خلاصه تعدادی از این اطلاعات را دریافت نمود ولی برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر به سایت کدال به آدرس www.codal.ir مراجعه شود.

در سربرگ صندوق های سرمایه گذاری، لیست صندوق ها به همراه تمامی معاملات آنها و خالص ارزش داریی صندوق ها نشان داده می‌شود. از آنجا که سرمایه‌گذاری در صندوق­ها کم ریسک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در بازار بورس می­باشد، عموما توصیه می­شود افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند و اطلاعات کافی در خصوص بازار و نحوه خریدو فروش نماد­ها ندارند، از این طریق اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

منبع: سیگنال

کد خبر 430480

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =