کارنامه قبولی بورس کالای ایران

سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و فرودها و مشکلات و دشواری ها به پایان رسید و سال ۱۴۰۰ را با امید به بهبود شرایط کشور و مردممان آغاز می کنیم.

به گزارش صدای بورس، حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران پیام نوروزی خود را به شرح زیر منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا (علیه‌ السلام) :

أمّا فَصْلُ الرَّبیعِ فَإنّهُ روُحُ الأزْمانِ.                        فصل بهار روح زمان‌هاست.

سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و فرودها و مشکلات و دشواری ها به پایان رسید و سال ۱۴۰۰ را با امید به بهبود شرایط کشور و مردممان آغاز می کنیم.

بورس کالا نیز در این سال توانست با رکورد شکنی های متعدد کارنامه قابل قبولی را به ثبت برساند. رکوردشکنی در ارزش کل معاملات با رقم ۳۵۰ هزار میلیارد تومان و افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ در کنار معامله بیش از ۳۳ میلیون تن کالا و رشد حجم و ارزش آمار معاملات فیزیکی نسبت به سال قبل نشان دهنده حرکت رو به جلوی بورس کالا در اقتصاد کشور است.

راه اندازی ابزارهای معاملاتی جدید مثل روش مناقصه و معاملات حراج باز، ورود محصولات جدید مثل خرما، کشمش و برنج به بازار گواهی سپرده کالایی و همچنین تقویت بازار مشتقه با راه‌اندازی معاملات آتی نقره به همراه آغاز به کار جدی معاملات املاک و مستغلات از جمله اقدامات توسعه ای بود که علیرغم مشکلات فراوان در این سال دامنه فعالیت بورس کالا را افزایش داد.

یکی از اتفاقات مثبت سال گذشته حمایت تمام قد بازار سرمایه و سهامداران از بورس کالا در مقابل برخی تلاش ها برای قیمت گذاری دستوری بود. توجه به آثار قیمت گذاری دستوری بر حقوق سهامداران و کارکرد رانت‌زای آن در اقتصاد کشور موجب شد تا جلوی برخی تصمیمات غلط گرفته شود.

امیدواریم با ادامه روند مثبت و برخی نشانه های امیدوارکننده فعلی، سال ۱۴۰۰ سالی پر از نعمت و برکت برای همه هم‌میهنان، اقتصاد کشور و خصوصا فعالان بازار سرمایه و بورس کالا باشد.

برای همگان در سال نو به برکت ایام شعبانیه که شروع سال با آن مقارن شده است از درگاه ایزد منان سلامتی، سعادت و توفیق روزافزون آرزو می کنم.

منبع: بورس کالا

کد خبر 430430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =