اولویت‌های‌ دولت برای سال آینده

سخنگوی دولت گفت: اولویت‌های دولت برای سال آینده عقب راندن تحریم‌ها، تکمیل زیرساخت‌ها، حل مشکلات معیشتی مردم و واکسیناسیون عمومی است.

به گزارش صدای بورس، علی ربیعی، سخنگوی دولت در جلسه هیات دولت با بیان اینکه عقب راندن تحریم ها یکی از اولویت های دولت است، گفت: طی سال جاری فقط ۱۰ درصد درآمد ارزی وجود داشت که بطور متوسط در ۱۵ سال گذشته تامین شده و با این رقم برنامه های رشد و توسعه عقب می ماند. لذا  باعقب راندن تحریم ها برنامه تکمیل طرح ها در دستور کار است.

وی افزود: تکمیل زیرساخت ها یکی دیگر از اولویت های دولت است که برای تامین اشتغال در آینده بسیار موثر است. طرح هایی که اخیرا افتتاح شده اند  موجب افزایش تعداد اشتغال در سال آینده می شود. آثار منفی تحریم ها هم در حال از بین رفتن و شوک اولیه تحریم هم رفع شده است.

ربیعی ادامه داد:  رسیدگی به معیشت مردم از طریق کنترل قیمت ها، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید خانوار یکی دیگر از اولویت های دولت است و سیاست همسان سازی حقوق ها در سال آینده هم ادامه خواهد یافت. هر چه تحریم ها عقب رانده شود، نرخ ارز متعادل تر و نابسامانی ها کمتر می شود. واکسن های پاستور، برکت و رازی در مراحل نهایی آزمایش قرار دارند و واکسیناسیون عمومی از بهار سال آینده از برنامه های اصلی دولت خواهد بود.

منبع: برخط نیوز

کد خبر 430425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =