بازار طلا کساد است/ پیش بینی بازار طلا و سکه تا ۳۰ اسفند

بازار طلا و سکه با نوسانی در حدود ۱ درصد، زمستان ۹۹ را به پایان خواهد برد.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۷۳۶ دلار و ۸۶ سنت رسید. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۲۷ اسفند ماه یک میلیون و ۷۰ هزار تومان هم معامله شد. پیش بینی‌ها حکایت از نوسان کمتر از ۲ درصدی و ثبات قیمت طلا تا پایان هفته را دارد.

عبادالله محمد ولی، کارشناس بازار طلا و سکه در ارتباط با حال و هوای شب عید بازار طلا به صدای بورس اظهار کرد:  در بازار طلا و سکه شلوغی کاذب وجود دارد، طبیعی است که آخر سال قیمت طلا افزایشی باشد اما نسبت به پیش از کرونا بازار شب عید به خصوص بازار مصنوعات رونقی ندارد و قیمت‌ طلا امروز تنها یک درصد نسبت به روزهای گذشته افزایشی بوده است.

نوسانات عجیب و غریب طلا در سال ۹۹

وی با بیان اینکه سال ۹۹ سال پر فراز و نشیبی بود، گفت: نوسان قیمت در بازار طلا یک آفت محسوب می‌شود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز افزایش یافت و در کاهش نیز رقم ۹۷۰ هزار تومان درهر گرم را تجربه کرد. سکه سقف ۱۶ میلیون را در نوسانات قیمتی خود شکست و در کف قیمتی وارد کانال ۱۰ میلیون تومان نیز شد.

بیشتر بخوانیم:
سیمان تهران رکورد تولید را شکست
«وامید» در آستانه رتبه اول

وی افزود: بازار طلای و سکه در اقتصاد سال ۹۹ ایران، سالی بی ثبات بود و به عبارتی قیمت‌ها از دست خارج شد. این در حالی است که در اقتصادهای با ثبت بحران‌ها مدیریت می‌شود و نوسانات کمتر است.

پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان سال

این کارشناس بازار طلا و سکه در ارتباط با تحولات بازار طلا و سکه تا ۳۰ اسفند، افزود: قیمت طلا امروز اندکی افزایشی بود، هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۷۰ هزار تومان معامله شد. با توجه به ثباتی که در شرایط و جو سیاسی اقتصادی کشور وجود دارد، پیش بینی افزایش قیمت حداکثری یک درصد برای قیمت طلا و سکه تا ۳۰ اسفند، منطقی است. 

خرید طلا از چه نوعی در شرایط کنونی برد است

محمد ولی با اشاره به ۲ رویکرد خرید طلای شب عید، بیان کرد: اگر خرید طلا به شکل مصنوعاتی همچون انگشتر، گوشواره و برای  سرمایه گذاری در سال های دور است، توصیه به خرید در روزهای پایانی سال می‌شود و برد را برای سرمایه گذار محسوب می‌شود. اما رویکرد خرید طلا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و به امید سودآوری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.خرید و فروشکوتاه مدت برای کسب سود به هیچ وجه در شرایط کنونی توصیه نمی‌شود. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 430411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =