شاخص سال را سبز تمام کرد/ حقوقی‌ها به کدام نمادها توجه داشتند؟

امروز شاخص کل روز خوشی را سپری کرد و با رشد ۱۷۱۸۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی رسید.

به گزارش صدای بورس، امروز شاخص کل روز خوشی را سپری کرد و با رشد ۱۷۱۸۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی رسید. شاخص‌ کل هم‌وزن نیز با رشد ۰.۴۳ درصدی، با ۱۸۶۲ واحدی در کانال ۴۳۹ هزار و ۷۹۵ واحدی  به کار خود پایان داد.

تعداد معاملات امروز بازار سهام با  ۷۳۰ هزار معامله به حجم ۷ میلیارد و ۶۳۴ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۶۷ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فولاد»، «فارس»،‌ «فملی»‌، «وامید» و «شپنا» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص امروز بودند و نمادهای «اپال»،‌ «خودرو»، «فولاد»، «فملی» و «برکت» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام بودند.

شاخص بازار فرابورس نیز روزی سبز را  گذراند و با ۱۶۲ واحد صعود، بر مدار ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار واحد قرار گرفت. تعداد معاملات امروز فرابورس با ۳۳۸ هزار دفعه معامله به حجم معاملاتی ۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس نیز ۴۴۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال بود.
نمادهای «کگهر»،‌ «بپاس»، «شگویا»، «میدکو» و «زاگرس» از نمادهای تاثیرگذار و «رافزا»، «کزغال»، «وسپهر» و «شگویا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروههای صنعتی بازار امروز فلزات اساسی، شیمیایی، فرآورده های نفتی بودند که در این بین فلزات اساسی با ارزش ۸ هزار و ۱۹۴ میلیارد در راس برترین صنعت قرار دارد. شاخص های صنعت امروز فنی مهندسی، منسوجات و رادیویی بودند که روز پر نوسانی را گذراندند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «فباهنر»، «شتران» و «دکیمی»‌ داشتند و نمادهای «فنورد»، «چدن» و «پتایر» با کاهش قیمت مواجه شدند.

برترین تقاضا به «شتران»، «کمند» و «فباهنر» و برترین عرضه به «سنیر»، «کلوند» و «سدور» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد  ۶هزار و ۲۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.حقوقی‌ها امروز حدود ۱۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اپال، سمگا و کاوه لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وامید، شتران و فولاد معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فرآوری معدنی اپال کانی پارس حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با برتری حدود ۵۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 430393

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =