جزییات افزایش سرمایه بزرگترین بازارگردان بورس

در اسفندماه سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان صندوق‌های تأمین سرمایه امین دارایی داشت که در حال حاضر به حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. در آینده نیز این سرمایه به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سلمان خادم‌المله،‌ مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امین در گفت و گو با صدای بورس:
سرمایه‌ امین از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش پیدا می‌کند. همچنین مجوز فعالیت در حوزه کراد فاندینگ در مجمع مطرح و مصوب شد.
تأمین مالی شهری در امین به برند تبدیل شده و تمام تأمین مالی در شهرداری تهران توسط این شرکت انجام می‌شود. تامین سرمایه امین خدمات خوبی به هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه، شستا، پتروشیمی جم و ... داده است. همچنین سعی دارد در حوزه تأمین مالی تخصصی حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، آب، نیرو و برق نیز برند شود.
در اسفندماه سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان صندوق‌های تأمین سرمایه امین دارایی داشت که در حال حاضر به حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. در آینده نیز این سرمایه به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
نوسانات بازار ممکن است شرایط و تصمیم‌گیری‌ها را سخت کند اما در کل برای تأمین سرمایه امین و صندوق‌های آن فرصت مناسبی بود و به‌موقع از بازار حمایت کردند.چند روز گذشته خریدهای خیلی خوبی توسط صندوق‌های امین در بازار انجام شد.
علاوه بر تمرکز بر نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق برای بخش فلزات و معادن هم تأمین مالی خوبی در یکسال گذشته انجام شد. در حال حاضر امین از لحاظ حجم اوراقی که بازارگردانی می‌شود رتبه اول را دارد و نزدیک به ۱۵هزار میلیارد تومان اوراق تحت بازارگردانی دارد. اولویت اول تأمین سرمایه امین افزایش سود سهامداران است.
سال ۱۴۰۰ باتوجه به گشایش‌های انجام شده در حوزه بین الملل سال خوبی خواهد بود. انتخابات و روابط بین المللی بسیار در وضعیت بازار تأثیرگذار است و نمی‌توان این تأثیر را کتمان کرد.
در سال جدید حوزه پتروشیمی و معدنی‌ها می‌توانند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند.
 اگر دامنه نوسان افزایش یابد و ترسی که بر بازار حاکم شده رفع شود، برآیند عرضه و تقاضا در بازار نمود پیدا می‌کند که این امر شاید کمک‌ کننده بازار باشد. شاید در بازار در ابتدا با افت جدی رو به رو باشیم اما بازار هوشمند است و راه خود را پیدا می کند.

کد خبر 430318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =