تغییر قیمت ها قابل پذیرش نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ستاد اقتصادی دولت باید پاسخگوی وضعیت فعلی اقتصادی کشور باشند و از نظر مجلس تغییر قیمت ها و نبود مدیریت بازار، قابل پذیرش نیست.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تاکید کرد: در خصوص موضوعات مربوط به تنظیم بازار، وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت و بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز در خصوص کالاهای اساسی، مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه دولت به عنوان یک مجموعه واحد باید پاسخگوی این وضعیت باشد, اضافه کرد: نمی شود به علت تشکیل نشدن وزارت بازرگانی یا تصمیم گیری در خصوص بخش هایی از حوزه قانون انتزاع, شاهد چنین شرایط غیر قابل قبولی باشیم.

وی افزود: اختلاف نظرها درباره قانون انتزاع و نبود یکسان سازی تصمیمات بخش دولت در خصوص تامین و اختصاص ارز و مدیریت توزیع کالاهای اساسی در کشور, مشکلات عدیده ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شخص رئیس جمهور به عنوان مسئول تیم اقتصادی دولت و کابینه او در خصوص هماهنگی میان اجراء باید تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه با وجود مخالفت مجلس با ارز ترجیحی اما دولت بر آن اصرار کرد, گفت: از نظر مجلس, تغییر قیمت ها و نبود مدیریت بازار قابل قبول نیست.

پورابراهیمی افزود: وزارت صمت اعلام کرد تنظیم بازار کالاهای بخش کشاورزی را وزارت کشاورزی انجام دهد و بخش غیر کشاورزی آن در اختیار وزارت صمت است.

وی اضافه کرد: نشست فردا برای جمع بندی موضوعات است و امیدواریم خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم. وزیر صمت هفته گذشته مهمان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مشکلات تامین و توزیع کالاهای اساسی و لزوم حل به موقع آن ها ، موضوع جلسه وزیر و نمایندگان مجلس بود. قرار است وزیر صمت به همراه وزیر جهاد کشاورزی, فردا برای بررسی دوباره همین موضوع به کمیسیون مجلس بروند.

منبع: تسنیم

کد خبر 430285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =