۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
فرصت‌های توسعه

انتظار می‌رود کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخاب پیش رو هر یک برنامه کامل و منسجمی برای بازار سرمایه ارایه دهند. برآوردها نشان می‌دهد در سال آینده روزانه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود که این مهم می‌تواند سبب افزایش نرخ تورم شود.

البته در سال ۱۳۹۹ بازار سرمایه نشان داد که توانایی جذب روزانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی را در خود دارد.دولت در بودجه ۱۴۰۰ خود، توجه ویژه ای به درآمدهای ناشی از بازار سرمایه داشته است، به این واسطه می‌توان یکی از مهمترین فرصت‌های بازار را توجه ویژه دولتمردان به آن بیان کرد. البته با توجه به اصلاح قیمتی بسیاری از شرکت‌ها یکی از فرصت‌های دیگر بازارسرمایه را می‌توان همین مسئله دانست. همچنین شرایط قیمت‌های جهانی در حوزه کامودیتی‌ها روند صعودی دارد و با توجه به اینکه بخش عمده ای از صنایع بازار سرمایه در این حوزه‌ها فعال هستند پتانسیل‌های مناسبی برای رشد سودآوری دارند.

اما مهمترین تهدید را می‌توان عدم مدیریت صحیح دولت در عرضه شرکت‌ها و انتشار اوراق بدهی به منظور جبران کسر بودجه و نه سرمایه‌گذاری جدید دانست. موضوع دیگر مشخص نبودن سیاست‌های دولت فعلی و دولت بعدی در زمینه کنترل نرخ ارز است که اگر این ابهام برطرف شود می‌توان انتظار داشت این تهدید تبدیل به یکی از فرصت‌های بازار سرمایه شود.

مهدی آقالطفی، رییس اداره سرمایه‌گذاری بانک گردشگری
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۳

کد خبر 430275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =