تحقق بازدهی در ازای پذیرش ریسک

استراتژی صندوق‌های کارگزاری بانک خاورمیانه برکسب بیشترین بازدهی ممکن با پذیرش ریسک مورد قبول و کسب بازدهی بیش از حساب‌های بانکی و اوراق مشارکت متمرکز است.

به گزارش صدای بورس  همچنین افزایش اندازه صندوق و جذب سرمایه‌گذاران جدید و حفظ سرمایه‌گذاران فعلی با تکیه بر کسب بازدهی بالا بدون تحمیل ریسک به صندوق نرخ بازدهی پیش‌بینی‌شده سالانه صندوق در صورتی ‌که از تاریخ صدور تا ابطال بیش از ۳۰ روز بوده که معادل ۱۸ درصد است و می‌تواند موجب اطمینان خاطر آن دسته از سرمایه‌گذارانی شود که به دنبال کسب بازدهی بدون ریسک هستند. البته سقفی برای پرداخت سود صندوق وجود ندارد و ممکن است بازدهی محقق شده بسیار بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده باشد.

همچنین انباشته شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی دارد: ابتدا هزینه بکارگیری نیروهای متخصص،گردآوری و تحلیل اطلاعات بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود. دیگر اینکه صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد ودر نهایت امکان سرمایه‌گذاری متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

مهید باغبان، مدیر صندوق‌های کارگزاری بانک خاورمیانه

کد خبر 430232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =