پیش بینی بورس برای هفته آخر اسفند/  چرا گروه بانکی منفی شد؟

در حالی که بازارهای جهانی روند مثبتی را طی کردند،اسفندماه یکی از بدترین ماه‌های بازار سرمایه بود. 

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز با ۲۲ هزار و ۶۰۸ واحد در کانال یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با یک هزار و ۴۹۹ واحد افزایش به ۴۳۳ هزار واحد رسید. فارس،‌کچاد، فولاد، فملی، شپنا، پارس و پارسان شاخص سازان امروز بورسی بودند، بیشتر از همه فارس و بعد از آن کچاد بورس را سبز پوش کرد. برکت، اپال، شپنا، خودرو، خساپا، شستا، فولاد پرتراکنش ترین نمادهای بورسی امروز بودند. برخی کارشناسان معتقدند اسفند ماه مثبت به کار خود پایان خواهد داد و روند کلی ماند شاخص کل در مدار یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد است.

 مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: امروز شاخص کل بورس شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ایستاد. در حالی که بازارهای جهانی روند مثبتی را طی کردند،اسفندماه یکی از بدترین ماه‌های بازار سرمایه بود. 

ارزیابی بازار سرمایه در سال ۹۹

وی در ارتباط با ارزیابی بازار سرمایه در سال ۹۹، بیان کرد: در شرایطی که بورس به اندازه قیمت های جهانی و هم به اندازه دلار و سکه و بازار بزرگی همچون سپرده بانکی بازدهی بیشتری کسب کرده در کل عملکرد  بازار سرمایه را می توان مثبت ارزیابی کرد. البته اتفاقات تلخی رخ داده که امیدواریم این اتفاقات در جایی ثبت شود و درسی برای مدیران آینده سازمان بورس شود.

بیشتر بخوانید:
سهامداران بکام صبر کنند/ افزایش ۱۱۳ درصدی تولید در سال جاری
این طرف سال طلا بخریم یا سال ۱۴۰۰؟

چرا گروه بانکی‌ها منفی است؟

وی در پاسخ در به چرایی منفی بودن گروه بانک ها در روزهای اخیر به نرخ بهره اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ بهره افزایش می یابد شرایط به سمتی برود که سود عملیاتی بانک ها کمتر شود و بانک ها در مواقعی که نرخ سود کمتر است تفاوت نرخ سپرده ها و نرخ تسهیلات تفاوت معنا داری پیدا می کند، به هرحال باید بپذیریم که نرخ سود بانکی در اوراق خزانه در مقطع ۶ ماهه  رشد خیلی زیادی داشته و از طرفی دولت فشار می آورد که بانک ها نرخ خود را افزایش ندهند تا دولت بتواند اوراق خود را بفروشد.عملا این اتفاقات باعث شده انتظار فعالان بازاراین شده که یکی دو ماه گزارش ماهانه خوبی از صنعت بانکداری منتشر نشودباید ببینیم این پیش بینی محقق خواهد شد یا خیر.

کد خبر 430160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =