۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
بازار سرمایه تا انتخابات ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: بازار بعد از رشد چشمگیر، از مرداد شروع به اصلاح کرده و هم اکنون به قیمت های خوبی رسیده است.

به گزارش صدای بورس، عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: برآیند بلندمدت بازار از همه بازارها مناسب تر بوده و بازدهی بیشتری داشته است، اما چون سهامداران هنوز محتاطانه عمل می کنند و اعتماد کامل به بازار برنگشته است، شرایط پایدار نیست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: بعد از رشد خوب شاخص، از اقبالی که به بازار سرمایه بود، بهره برداری لازم صورت نگرفت بلکه این موضوع در مقاطعی تبدیل به تهدید شد، بنابراین بازگشت به اعتماد مجدد، زمان بر خواهد بود.

 وی همچنین تصریح کرد: معامله در بازار سرمایه با تاکید بر صف خرید و فروش منطق  اقتصادی ندارد  و غلط است؛ این صف ها غالبا به افراد خط می دهد و تحلیل را از بازار دور می کند .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه ورود به بازارها نباید با تبلیغ همراه باشد، افزود: بازارها اغلب به هم مرتبطند و در حقیقت، خود بازار و شرایط آن افراد جدید را جذب می کند ؛ لذا دخالت ها باید به حداقل برسد.

آرگون، رفع تحریم ها و بازگشت امریکایی ها به برجام، مهار کرونا و  انتخابات پیش رو در کشور را از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازارها به ویژه بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد و گفت: شرایط سال ۱۴۰۰ سخت تر از سال ۱۳۹۹ نخواهد بود و بازار به مدار تعادل برخواهد گشت.

آرگون با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ هم تورم  بالای ۲۰ درصدی را در پی دارد و نقدینگی را افزایش خواهد داد، تصریح کرد: به میزان تورمی که ایجاد می شود، شاخص نیز از آن  تبعیت خواهد کرد .

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران پیش بینی کرد: بازار سرمایه تا انتخابات ریاست جمهوری، افت شدید و رشد چشمگیر را تجربه نخواهد کرد.

منبع: سنا

کد خبر 430125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =