مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۲۰ اسفند ۹۹

رییس اسبق سازمان بورس و اواق بهادار گفت: نقدینگی فقط در حال خروج از بازار سرمایه نیست، بلکه شاهد خروج سرمایه از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری مانند طلا، ارز و خودرو هستیم که این امر ناشی از کاهش انتظارات تورمی بوده است.

بازار سهام آخرین روز هفته را با افت به پایان برد. امروز شاخص کل بورس ۳ هزار و ۳۶۵ واحد کاهش یافت و به یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.

بررسی وضعیت بازار سهام نشان می‌دهد که ارزش بازار در بهمن‌ ماه معادل ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز، نمادهای فملی، شستا، فولاد، شبندر و شپنا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

با منفی شدن بیشتر نمادها، سبد سهام عدالت هم منفی شد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹۱ میلیون و ۴۲۷ هزار ریال کاهش پیدا کرد.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم همراه بازار نزولی شد. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۴۲,۹۶۰ ریال کاهش یافت.

صندوق پالایشی یکم بیش از ۳.۷ درصد افت کرد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۸۵,۶۲۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۴ هزار تومان بود.

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به افزایش تمایل مردم به معامله رمزارزها برای جبران ناکامی‌هایشان در بازار سهام، خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها و تدوین قوانین لازم در این زمینه شد.

رییس اسبق سازمان بورس و اواق بهادار گفت: نقدینگی فقط در حال خروج از بازار سرمایه نیست، بلکه شاهد خروج سرمایه از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری مانند طلا، ارز و خودرو هستیم که این امر ناشی از کاهش انتظارات تورمی بوده است.

شرکت فروسیلیسیم خمین با نماد معاملاتی «فروسیل» در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای، راه‌اندازی قرارداد آتی زعفران رشته‌ای با سررسید شهریور ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

شرکت تامین سرمایه نوین از پذیرش تعهدات جدید و تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق سلف خبر داد.

افزایش سرمایه شرکت‌های نفت بهران، داروسازی امین، سرمایه‌گذاری پارس توشه، صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری لقمان و پدیده شیمی قرن به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار تهران رسید.

شرکت کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا از تغییرات اساسی و تغییرات قیمت در قراردادهای مهم خبر داد.

هیات مدیره فولاد خوزستان برنامه این شرکت برای خرید سهام خزانه را تصویب کرد.

کد خبر 430093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =