افزایش ۸۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: هزینه ساخت ۶۰ تا ۸۰ درصد مسکن را با افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال آینده تأمین می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس، محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن افزود: در سال جاری به ازای هر واحد ساخت مسکن در تهران ۲۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۲۲۰ میلیون تومان و بقیه شهرها ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به سازندگان مسکن و انبوه سازان پرداخت کردیم که تأثیر خوبی در بازار داشت.

علمداری در پاسخ به این سؤال که چرا بین هزینه ساخت و تسهیلات بانکی تناسب منطقی وجود ندارد؟ گفت: طبق مصوبات و ضوابط بانکداری بدون ربا، می‌توانیم ۸۰ درصد هزینه ساخت را پوشش دهیم و در سال‌هایی که تغییر قیمت داشتیم تسهیلات را نیز افزایش دادیم.

وی گفت: همزمان با رکود مسکن در شش ماه دوم گر چه از نظر مبلغی ۳۵ درصد در تولید مسکن افزایش داشتیم، ولی از نظر تعداد به اهداف تعیین شده دست نیافتیم.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن افزود: برای سال آینده پیش بینی کرده ایم و مشوق‌هایی در نظر گرفته ایم که تناسب بین هزینه‌های ساختمان و تسهیلات در بخش ساخت برقرار شود.

علمداری گفت: بانک مسکن امسال در بخش ساخت و ساز ۳۵ درصد افزایش پرداخت تسهیلات داشته و در کل ۱۹ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش پرداختی داشتیم در حالی که امسال با شرایط کرونا و تحریم‌ها و شرایط سخت مواجه بودیم، اما تلاش کردیم سهم خودمان را در بازار با پرداخت تسهیلات بیشتر حفظ کنیم.

وی افزود: گرچه در سال جاری در سه ماهه اول نیز با امهال و تعویق وام‌ها مواجه شدیم با این حال بانک مسکن ۱۹ درصد افزایش پرداختی داشته است.

وی افزود: جامعه هدف ما افراد با درآمد متوسط که متراژ واحدهای مسکونی آن‌ها بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر است که ابتدای سال وام‌های ساخت پاسخگو بود، ولی در شش ماه دوم با افزایش قیمت‌ها بر پرداخت تسهیلات تجدید نظر شد و برای سال آینده با افزایش تسهیلات ساخت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد هزینه ساخت را تأمین می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 430091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =