صدور مجوز افزایش سرمایه چهار شرکت بورسی

چهار شرکت بورسی مجوز افزایش سرمایه خودشان را از سازمان بورس گرفتند.

به گزارش صدای بورس، چهار شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، خدمات انفورماتیک، سبحان دارو و لنت ترمز ایران به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۵۰ ، ۲۳۳، ۱۵ و ۴۹ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با نماد «وخارزم» سرمایه فعلی خود را را از مبلغ ۱.۲۵ به ۱.۸۷ هزار میلیارد تومان می رساند. ۱۵۰ میلیارد تومان از تامین سرمایه این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۴۷۰ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها اعمال و صرف جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه گذاری های صورت گرفته، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و انجام سرمایه گذاری های جدید می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱.۸۷ به ۵ هزار میلیارد تومان از دو محل مطالبای سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

سرمایه فعلی شرکت خدمات انفورماتیک با نماد رانفور نیز از ۸۴۰ میلیارد تومان به ۲.۸ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

شرکت سبحان دارو با نماد دسبحان هم سرمایه فعلی را از ۱۳۳ به ۱۵۳ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، نوسازی و تجهیز خطوط تولیدی و پشتیبانی اعمال می شود.

سرمایه فعلی شرمت لنت ترمز ایران با نماد خلنت نیز از ۸.۸ به ۱۳.۱ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

کد خبر 430081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =