مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۱۶ اسفند ۹۹

هفته گذشته در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، ۵۷۲ هزار و ۴ تن انواع کالا به ارزش ۷۵ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال معامله شد.

بازار سهام در آغاز هفته دوباره نزولی شد. امروز شاخص کل بورس ۸ هزار و ۱۷۲ واحد دیگر کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

سهام عدالت هفته را با رنگ سرخ آغاز کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸۷ میلیون و ۵۵۱ هزار ریال کاهش پیدا کرد.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم یک روز منفی دیگر را پشت سر گذاشت. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۳۶,۳۱۰ ریال کاهش یافت.

در نخستین روز هفته، صندوق پالایشی یکم بیش از ۳ درصد افت کرد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۸۰,۴۲۰ ریال رسید.

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری در بورس امکان‌پذیر نیست، گفت: ورود خودرو به بازار سرمایه طرح مجلس بوده و نمایندگان در حال پیگیری این موضوع هستند.

هفته گذشته در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، ۵۷۲ هزار و ۴ تن انواع کالا به ارزش ۷۵ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال معامله شد.

در معاملات امروز فرابورس، میانگین قیمت هر برگه تسهیلات مسکن به ۵۵ هزار تومان و هزینه دریافت وام مسکن از محل اوراق نیز به ۲۶.۴ میلیون تومان رسید.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فراوانی کالاهای پرمصرف ایام عید در کشور، وعده تعدیل قیمت با عرضه مستقیم و گسترده کالا را داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توزیع هدایای نوروزی با هزینه صندوق‌ها، شرکت‌ها و بانک‌های تابعه ممنوع است.

مراسم قرعه کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و یک طرح پیش فروش یک ساله، ساعت ۱۰ صبح فردا یکشنبه ۱۷ اسفندماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد.

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت داروسازی دکتر عبیدی از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

در بهمن ۹۹ نسبت به بهمن ۹۸ فروش ۷۴ شرکت بزرگ زنجیره معدن و صنایع معدنی بورس ایران رشد ۱۵۶ درصدی را ثبت کرد.

در پایان معاملات دیروز جمعه، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به بیش از ۶۹ دلار افزایش یافت.

کد خبر 429745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =