سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

رئیس جمهور گفت: تاب آوری نظام سلامت کشور حد و اندازه مشخص دارد، همکاری همگانی برای رعایت اصول بهداشتی همچنان ضروری است.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رئیس جمهور روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تردد و سفر در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و کسی برای مسافرت به این شهرها برنامه ریزی نکند.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری منظم و بدون تعطیلی حدود ۶۰ جلسه ستاد ملی کرونا در بیش از یک سال گذشته، گفت: در این جلسات تلاش کردیم گام به گام به سمت کنترل و مهار ویروس کرونا حرکت کنیم و به فضل الهی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

روحانی شرایط کشور از لحاظ درگیری با ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس گزارش ها و آمارهای ارائه شده، امروز به جز استان خوزستان و تا حدودی هم استان چهارمحال و بختیاری در بقیه استان‌ها شاهد شرایط به نسبت مناسبی هستیم و انصافا کادر درمان و مردم زحمات و همراهی خوبی از خود نشان دادند.

رئیس جمهور روزهای پایانی آخر اسفند و دو هفته اول فروردین ماه را دارای شرایط ویژه‌ای توصیف کرد و گفت: مردم در این ایام تردد، دورهمی‌ و رفت و آمدهای بیشتری دارند و تعداد سفرها نیز افزایش می‌یابد لذا از مردم خواهش می‌کنیم حتی‌الامکان در ایام عید از رفتن به سفر صرف‌نظر کنند.

روحانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته مردم به خاطر سیل و کرونا نتوانستند به سفر بروند لذا چنانچه به هر دلیلی تصمیم به مسافرت داشتند حتما باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از همیشه مراعات کنند. اما قطعا سفر نرفتن بهتر از سفر رفتن است ضمن اینکه از مردم خواهش می‌کنیم که در خرید ایام عید فاصله‌ها و موارد بهداشتی را به دقت مراعات کنند و تا جایی که امکان دارد خرید خود را اینترنتی انجام دهند.

رئیس جمهور بیان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است لذا کسی برای سفر به این مناطق برنامه‌ریزی نکند و سفر به بقیه مناطق نیز بایستی با رعایت کامل اصول بهداشتی همراه باشد.

روحانی با اشاره به اینکه سیستم و نظام سلامت کشور تاب‌آوری مشخص و محدودیت خاصی دارد، اظهار کرد: امکانات بیمارستانی و نیروی انسانی و درمانی توان محدودی دارند لذا باید اصول بهداشتی کاملا مراعات شود تا نتیجه ترددها و سفر به افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدن منجر نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه با شروع واکسیناسیون چه بسا در ذهن مردم آرامش خاطری ایجاد شده است، گفت: مردم باید بدانند که تولید واکسن در دنیا محدودیتی دارد و امکان تولید واکسن به اندازه همه جمعیت وجود ندارد ضمن اینکه در توزیع واکسن هم عدالت مراعات نمی‌شود از این رو نمی‌توان گفت که چون واکسن به بازار آمده از این معضل عبور کردیم و نیازی به رعایت اصول بهداشتی نیست.

روحانی تصریح کرد: سبک زندگی که مردم در یک سال گذشته در پیش گرفته‌اند، همچنان باید برای یک سال دیگر هم حفظ شود.

رئیس جمهور تولید برنامه‌های متنوع توسط صدا و سیما و فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: فضای مجازی و صدا و سیما بایستی برای اوقات فراغت مردم و تعطیلات برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

روحانی در پایان افزود: همه باید اصول بهداشتی را دقیق‌تر و بهتر از گذشته رعایت کنیم و استان‌هایی که مقصد سفر هستند لازم است در همان مقصد بسیج عمومی فوق‌العاده تشکیل دهند و همه مراقبت کنند که فاصله‌های اجتماعی به دقت مراعات شود.

منبع: پایگاه خبری ریاست جمهوری

کد خبر 429721

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =