مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۱۳ اسفند ۹۹

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد بر ایجاد دید بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و در راستای حمایت از سهامداران خردی است که امسال وارد بازار شده‌اند.

در آخرین روز هفته بازار سهام دوباره عقب‌نشینی کرد. امروز شاخص کل بورس ۸ هزار و ۳۰۱ واحد کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

بیشتر نمادهای سهام عدالت منفی شدند. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸۸ میلیون و ۵۳۹ هزار ریال رسید.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم بیش از ۲.۵ درصد افت کرد. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۴۱,۰۲۰ ریال کاهش یافت.

روند صعودی صندوق پالایشی یکم دوامی نداشت. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز تا ۸۲,۹۸۰ ریال افت کرد.

امروز در بازار آزاد، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان و قیمت یک گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۶ هزار تومان بود.

مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد بر ایجاد دید بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و در راستای حمایت از سهامداران خردی است که امسال وارد بازار شده‌اند.

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: دولت می‌خواهد همه را بسیج کند تا از حرکت طبیعی شاخص جلوگیری کند؛ در حالیکه این موضوع باعث سلب اعتماد عمومی و کاهش نقدشوندگی بازار می‌شود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش گفت: تجربه حمایت از سهامداران حقیقی در برهه‌های زمانی تأثیرگذار یکی از الگوهای رفتاری نهاد ناظر است.

عرضه اولیه سهام شرکت ریل‌پرداز نوآفرین با نماد حآفرین که در ابتدا قرار بود امروز چهارشنبه در فرابورس انجام شود، لغو شد.

شرکت رایان هم افزا از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولاتش خبر داد.

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۲۳ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۸۹ درصدی حکایت دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امکان تولید ماهانه ۱۵ میلیون دُز واکسن کرونای ایرانی وجود دارد.

شرکت ملی نفت ایران اوراق صکوک منفعت منتشر می‌کند. بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی این اوراق بر عهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه سپهر، تامین سرمایه امین و تامین سرمایه کاردان است.

کد خبر 429622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =