۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
دلار نزولی شد

ارزش دلار در حالی کاهش یافت که ارزهای آسیایی و اروپایی صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، با احتمال واکسینه شدن بخش بزرگی از جمعیت آمریکا تا پایان پاییز و کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا در این کشور، شاخص خوش بینی فعالان اقتصادی به اقتصاد آمریکا تا ابتدای ماه مارس به ۵۵.۴ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۳.۵ واحد افزایش داشته است.

این میزان همچنین بالاترین سطح خوش بینی ثبت شده نسبت به اقتصاد آمریکا در طول پنج ماه اخیر محسوب می شود. همچنین شاخص مالی آمریکا که حس مصرف کنندگان نسبت به وضعیت مالی خود را تا شش ماه آینده بیان می کند، با ۱.۵ واحد افزایش نسبت به ماه قبل به ۵۸ واحد رسیده است. مقامات آمریکایی برای تسریع در روند واکسیناسیون، واکسن شرکت جانسون اند جانسون را هم تایید کردند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۷۹۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۰۶.۷۳۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۷۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۰ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۷ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 429543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =