مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۱۲ اسفند ۹۹

صندوق پالایشی یکم بخشی از زیان خود را جبران کرد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز تا ۸۵,۵۰۰ ریال بالا رفت.

پس از نزدیک به دو هفته نزول پیاپی، سرانجام بازار سهام سبزپوش شد. امروز شاخص کل بورس ۴ هزار و ۶۰۷ واحد افزایش یافت و به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۴۲ واحد رسید.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اینکه بازار سرمایه با متغیرهای فعلی ارزنده است، گفت: فلزات اساسی، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها به لحاظ ارزندگی مشکل بنیادی ندارند و قاطبه بازار از جمله ۳۶ شرکت سهام عدالتی را همین‌ها تشکیل می‌دهند.

سهام عدالت رشد محدود دیگری را تجربه کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به بیش از ۷۸ میلیون و ۵۵۱ هزار ریال رسید.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم بیش از ۴.۵ درصد رشد کرد. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۴۴,۷۵۰ ریال افزایش یافت.

صندوق پالایشی یکم بخشی از زیان خود را جبران کرد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز تا ۸۵,۵۰۰ ریال بالا رفت.

امروز در بازار آزاد، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت یک گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۵۰ هزار تومان بود.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه سال آینده، به وزارت نفت اجازه دادند با انتشار اوراق مالی‌-اسلامی تا سقف ۳ میلیارد دلار، بدهی پیمانکاران قراردادهای طرح‌های بالادستی نفت را پرداخت کند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبات سازمان به معنی دخالت در روند بازار نیست. با توجه به رشد نرخ بهره و ارز و قیمت‌های ارزنده سهام باید گفت که بورس در شرایط ایده آلی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد.

معاملات آتی نقره از ساعت ۱۰ و نیم امروز ۱۲ اسفند ماه به طور آزمایشی در بورس کالای ایران آغاز و با استقبال خوب سرمایه‌گذاران روبه‌رو شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی شرکت صنعتی بهپاک از محل سود انباشته موافقت کرد.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۸۷ درصدی شرکت ارتباطات سیار ایران توسط هیات مدیره این شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده داده شد.

در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، جایزه مدیر برتر صنعتی در حوزه مسئولیت اجتماعی، به ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اهدا شد.

شرکت پاکدیس از دریافت مجوز افزایش بیش از ۱۰ درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.

کد خبر 429520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =