بیت‌کوین؛ حباب پرمخاطره

تحلیلگر مشهور به سرمایه‌گذار «Big Short» که در سال ۲۰۰۷ سقوط بازار مسکن آمریکا و بروز بحران مالی را پیش‌بینی کرده بود، معتقد است که بیت‌کوین یک حباب سوداگرانه و پرمخاطره است.

 به گزارش صدای بورس، مایکل بری با انتشار توئیتی، رونق کنونی بازار رمزارزها را با حباب‌های دات‌کام و مسکن آمریکا مقایسه کرده است. در این توئیت آمده است: افزایش قیمت بیت‌کوین به سطوح ناپایدار موجب شده خریداران برای سرمایه‌گذاری در بازار این رمزارز، مبالغ سنگینی قرض کنند. بازار بیت‌کوین دارای حباب است و بیش از آنکه فرصت باشد، با ریسک‌های زیادی همراه است.
مایکل بری در این توئیت که مدتی بعد حذفش کرد، می‌افزاید: این بازار سقوط خواهد کرد.
مدیر شرکت مدیریت دارایی Scion در این توئیت رشد بازارهای بیت‌کوین، خودروهای برقی، شرکت‌های نرم‌افزاری موسوم به SAAS و سهام بی‌ارزش همچون سهام شرکت‌های AMC و GameStop را با حباب دات‌کام و مسکن آمریکا مقایسه کرده است. او می‌نویسد: فضای امروز این بازارها شبیه به وضع بازار مسکن در سال ۲۰۰۷ است. گرچه این رشد قیمت‌ها کاملا بی‌اساس نیستند اما تصور نمی‌کنم پایدار باشند.

بیشتر بخوانید:
خوش شانسی ۲ گروه در بورس
دارا یکم روی دور برد

وی همچنین گفت: معتقدم که به طور کلی، این شور و اشتیاق سوداگرانه به جنون سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود که با سقوطی دردناک و شدید همراه خواهد شد. کسانی که با این دیدگاه مخالف هستند، این را در نظر نمی‌گیرند که ما قبلا هم چنین وضعی را تجربه کرده‌ایم. پیش از این هم گفته‌ام که این بازار در حال رقص روی لبه چاقو است.
در ماه فوریه، مایکل بری گفته بود که از بیت‌کوین متنفر نیست اما نسبت به آینده آن تردید دارد. او گفته بود که از مقام‌های مسئول انتظار دارد ریسک‌های پیش‌روی سیستم‌های ارزی را از میان بردارند و پول‌های دیجیتال مختص خود را راه‌اندازی کنند.

کد خبر 429517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =