لحظه به لحظه با بازار ۹  اسفند ۹۹

در مرحله پیش‌گشایش بورس اولین روز از هفته دوم اسفند ۹۹، بازار سرمایه همچنان با حجم بالای عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روبه‌رو بوده است.

به گزارش صدای بورس،بازار سرمایه در اولین روز از هفته جدید، شنبه ۹ اسفند ۹۹، احتمالا شروع معاملات امروز بازار سرمایه روندی نزولی دارد زیرا عرضه در نمادهای شاخص‌ساز زیاد است؛ اما کارشناسان عقیده دارند باتوجه به آن که از بازار در روزهای پایانی هفته گذشته حمایت شد و صف‌های فروش در مقاطعی جمع شد، همچنین روز اول معاملات عرضه اولیه اپال است، بورس امکان مثبت شدن را نیز دارد.

باتوجه به شروع معاملات عرضه اولیه اپال از امروز و حجم بالای عرضه در نمادها، روند شاخص در بازار امروز بسیار اهمیت دارد و باید دید بازار چه واکنشی نشان می‌دهد؟

ساعت ۹:۵۲

فلزات اساسی امروز با فشار فروش داد و ستد می شوند.فملی, فولاد, فجر, فلوله, فروی و فاسمین از جمله نمادهای پر عرضه ی گروه اند.کیمیا با گرایشی مثبت متعادل گروه است.فزرین, کاوه, فوکا و فولاژ نیز منفی و متعادل اند.

فراورده های نفتی نیز پر عرضه داد و ستد می شوند.شپنا, شتران, شبندر, شبریز, شرانل, شپاس, شنفت, شراز و شزنگ پر عرضه های گروه اند.شبهرن و شاوان منفی و متعادل اند.

بانکی ها نیز فشار فروش را تجربه می کنند.وزمین, وخاور, وپاسار, وتجارت, وبملت, وبصادر, وگردش, وملل, وکار ودی پر عرضه های گروه اند.سامان مثبت و متعادل معامله می شود.

محصولات شیمیایی نیز همسو با دیگر گروه ها معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.شگویا, آریا, نوری, فارس, شاروم, شیران, شلرد, تاپیکو, جم و کلر با فشار فروش داد و ستد می شوند.در این میان شجم, شکف, شکبیر, شپترو و شگل مثبت و متعادل اند.

ساعت ۹:۵۵

فملی با قیمت ۱۲۹۷ تومان و حجم معاملات ۱۱ میلیونی با صف فروش ۱۳۶ میلیونی همراه است.

فولاد با رسیدن به قیمت ۱۱۶۰ تومان منفی ۲درصد تابلو ، معاملاتی همراه با صف فروش  را تجربه می‌کند.

فاسمین که معاملات کم حجم ۸۸ هزارتایی  دارد تا این لحظه در قیمت ۱۶۳۸ تومان با صف فروش  بیش از ۷.۵ میلیونی همراه است.

ساعت ۱۰:۱۶

وپاسار با قیمت ۱۱۹۷ تومان و حجم معاملات ۳۲ میلیونی در صف فروش  در حال معامله است.

وتجارت با رسیدن به قیمت ۲۶۵ تومان منفی ۲درصد تابلو ، معاملاتی همراه با صف فروش  را تجربه می‌کند.

وبصادر که معاملات کم حجم ۸۷ میلیونی دارد تا این لحظه در قیمت ۲۴۲ تومان با صف فروش همراه است.

دی که معاملات کم حجم ۴۴۲ هزارتایی دارد تا این لحظه در قیمت ۲۱۶۴ تومان با صف فروش ۶۷ میلیونی همراه است.

ساعت ۱۰:۴۴

قندی ها امروز را پر عرضه شروع به معامله کردند.قصفها, قثابت, قشیر, قمرو, قلرست, قنیشا, قشرین, قنقش, قزوین, قهکمت, قپیرا و قشکر نیز با فشار فروش همراه اند.

ساعت ۱۱:۳۲

صف فروش سهامی چون  فولاد، شبریز، شبندر، وبملت و... برای چندمین بار در معاملات امروز جمع آوری شدند...

حقوقی شستا هم به همان خرید ۲۰ میلیونی ابتدای معاملات بسنده کرده است.

ساعت ۱۲:۱۷

در گروه پالایشی ، شبریز متعادل است و اتفاقا بیشترین مشارکت حقیقی برای خرید در نمادهای پالایشی نیز متعلق به پالایش نفت تبریز است.

ساعت ۱۲:۳۰

در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی یک درصدی و از دست دادن کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز بیش از ۰٫۲ درصد افت کرد.

در معاملات امروز که حجم معاملات خرد کمتر از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود دو صندوق دولتی دارایکم و پالایشی بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

سه نماد، فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و معاملات مثبت عرضه اولیه اخیر اپال نیز نتوانست مانع از منفی شدن شاخص کل بورس شود.

در بازار فرابورس نیز ارزش معاملات کل ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که البته اکثر آنها به دلیل معاملات اوراق مرابحه دولتی بود.

کد خبر 429228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =