به  «زمرد» مراجعه کنید

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس،هر دو گروه دارندگان سهام عدالت، یعنی گروه مدیریت مستقیم و گروه مدیریت غیر مستقیم می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانکی معرفی شده و ثبت نام در سامانه سجام نسبت به درخواست کارت اعتباری اقدام کنند.
 دارندگان سهام عدالت برای دریافت این کارت نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند و در صورت نداشتن گوشی هوشمند نیز می‌توانند با مراجعه به کافی نت یا از طریق دیگر ثبت نام کنند.
 دریافت این کارت نیاز به ضامن ندارد، سهام عدالت ضامن این وام خواهد بود.
 مردم برای دریافت وام عدالت لازم است از طریق سامانه‌ «زمرد» بانک‌های تجارت و ملی به صورت غیرحضوری اقدام کنند. سامانه‌ای که به گفته موسوی نماینده وزارت اقتصاد راه اندازی شده و آماده ارائه تسهیلات به مردم است، اما در تماس با بانک‌های تجارت و ملی متوجه شدیم که زیر ساخت‌های این سامانه همچنان فراهم نشده است.
 بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است، نرخی که برای این وام در نظر گرفته ۱۸ درصد است، اما اگر مصرف کننده آخر هر ماه تسویه کند، هیچ سودی از او گرفته نمی‌شود. همچنین ارزش کارت‌های اعتباری ۵۰ یا ۶۰ درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس می‌تواند آن را به عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۱

کد خبر 429160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =