۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
«ستران» زیر ذره بین

شرکت سیمان تهران در سال ۱۳۳۳ در تهران تحت شماره ۴۵۰۳ تأسیس شد. اولین واحد تولیدی این شرکت با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال ۱۳۳۵ مورد بهره برداری قرار گرفت.

 به گزارش صدای بورس، شرکت سیمان تهران در سال ۱۳۳۳ در تهران تحت شماره ۴۵۰۳ تأسیس شد. اولین واحد تولیدی این شرکت با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال ۱۳۳۵ مورد بهره برداری قرار گرفت. طی سالهای ۱۳۳۵ لغایت ۱۳۵۷ با احداث ۴ واحد تولیدی دیگر، ظرفیت تولیدی شرکت به ۳۰۰ر۷ تن در روز رسید. در سال ۱۳۶۵ با خرید واحد ۰۰۰ر۲ تنی سیمان ری و در سال ۱۳۷۳ با خرید واحد ۳۰۰ تنی سیمان شمال که اولی در فاصله ۶ کیلومتری کارخانه و دومی در محوطه کارخانه سیمان تهران قرار دارد، شرکت ظرفیت تولیدی خود را به ۶۰۰ر۹ تن در روز افزایش داد.

در مهر ماه سال ۱۳۸۲ عملیات اجرای طرح جایگزینی 3.400 تنی در محوطه کارخانه سیمان تهران آغاز شد و در آذرماه سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید. همزمان با آن واحد ۳۰۰ تنی شماره ۵ که از واحدهای قدیمی و فرسوده بوده تعطیل و از چرخه تولید خارج شد. همچنین واحد های شماره ۱ و ۲ با مجموع ظرفیت تولید ۶۰۰ تن در روز بدلیل فرسودگی و آلایندگی محیط زیست و بالا بودن مصرف انرژی در اوایل آبان ماه ۱۳۸۸ از مدار تولید خارج شد.

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۶ اساسنامه عبارتست از احداث کارخانجات سیمان، خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری از آن ها و صنایع وابسته به آن، اکتشاف و بهره برداری از معادن موردنیاز، مشارکت در سایر شرکت ها از طریق تأسیس یا تعهد سهام شرکت های جدید یا خرید یا تعهد سهام شرکت های موجود، سرمایه گذاری در شرکت های خارجی به صورت مشارکت یا تأسیس شرکت در خارج با رعایت مقررات قانونی، واردات مواد اولیه، لوازم یدکی و ماشین آلات مورد نیاز، صادرات محصولات تولیدی خود و شرکت های وابسته و بطور کلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی، تجاری و صنعتی- که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات مشروحه بالا مربوط باشد، مبادرت ورزد. 

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۱

کد خبر 429146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =