پیش بینی روند بازار سرمایه/ ارزندگی قیمت‌های شرکت های دلاری محور

کارشناس بازار سرمایه گفت: سهام شرکت‌هایی که در چند وقت اخیر افت زیادی کرده‌اند، قیمت‌های ارزنده‌ای دارند و برای خریدار می توانند جذاب باشند. صنایع پتروشیمی، فولادی و معدنی‌ها همچنین قابلیت رشد خوبی در بازار سرمایه خواهند داشت.

به گزارش صدای بورس، عطاالله بابایی، کارشناس بازار سرمایه درباره میزان تحقق تامین مالی دولت از بازار سرمایه گفت: پیش بینی میزان تحقق بودجه مشکل است اما انتظار می‌رود درصد کمی از این میزان محقق شود.

بابایی درباره احیای برجام گفت: با دید خوشبینانه می‌توان انتظار داشت احیای برجام و توافقات احتمالی در دولت روحانی اتفاق بیفتد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند آینده بازار سرمایه اظهار کرد: شرکت‌هایی که بر مبنای دلار معامله می‌کنند و در چند وقت اخیر افت زیادی کرده‌اند، قیمت ‌های ارزنده‌ای دارند  و برای خریدار میتوانند جذاب باشند. همچنین صنایع پتروشیمی، فولادی و معدنی‌ها می توانند در آینده رشد مناسبی  کنند.

بابایی درپاسخ به این پرسش که سازمان بورس برای برگشت بازار به روند مثبت چه اقداماتی را باید انجام دهد گفت: در مورد قانون حجم مبنا  باید نجدید نظر صورت بگیرد و مدل بهتری در این حوزه اجرا شود. در مرحله دوم DPS  اعلامی شرکت‌ها به روال گذشته بازگردد.

در پایان بابایی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: آمورش را جدی بگیرند و مدیران صندوق‌ها و سبدهای سرمایه گذاری باید از معاملات هیجانی پرهیز کنند.

امیرحسین موسوی

کد خبر 429115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =