۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
بورس های مهم جهانی نزولی شدند

امروز پنجم اسفند ماه ۱۳۹۹؛ بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ریزش کردند.

به گزارش صدای بورس، شاخص تولید آمریکا در ماه فوریه با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به ۵۸.۵ واحد رسید که بیانگر کاهش شتاب رشد تولیدات و دریافت سفارشات جدید صنعتی بوده است. اخلال در زنجیره تولید در نتیجه اعمال محدودیت ها و اشکال در سیستم حمل و نقل باعث شده است تا نرخ رشد هزینه های ورودی در این ماه به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۱ برسد. هزینه های خروجی نیز بالاترین رشد قیمت خود از ژوییه ۲۰۰۸ را تجربه کردند که این مساله احتمالا خود را به شکل تورم بالاتر در ماه های آینده نشان خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا خود را آماده تورم بالای دو درصد می کند. 

بورس آمریکا 

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و  ۶۵۰.۱۹ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۳۸۹۹.۰۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۴۴ درصد ریزش در سطح ۱۳ هزار و ۶۷۴.۸۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۴۶ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۱۵۶.۰۳ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۰۶ درصد پایین رفت و در سطح ۳۰ هزار و ۳۱۹.۸۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۳.۱۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۵۹۷.۳۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۹ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۶۷۸۰.۸۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۶۱۲.۲۴ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۳۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۹۵۰.۰۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۱۱ درصدی در سطح ۵۷۶۷.۴۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۸ درصد پایین رفت و به ۸۱۱۲.۲۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 429048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =