بازار خوب کامودیتی ها در سال جدید

یک کارشناس بازار کامودیتی گفت: کامودیتی ها رو به افزایش بوده و نفت در کانال بالاتر از ۶۰ دلار تثبیت می شود.

به گزارش صدای بورس، سیدسبحان سیدزاده، کارشناس بازار کامودیتی در بازارهای جهانی، بعد از ریزش سنگین که سال گذشته در اثر پاندمیک جهانی ناشی از ویروس کرونا به وجود آمد، در همه کامودیتی ها ریزش اساسی را تجربه کردیم.

سیدزاده در خصوص روند این بازار اشاره داشت: پس از ریزش اساسی قیمت کامودیتی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به تدریج این وضعیت بهتر شد و در تابستان با توجه به امیدواری کشف واکسن، بازار واکنش بهتری داشت.

وی ادامه داد: پس از این که فرآیند واکسیناسیون شروع شد و کشورها روند تزریق واکسن را آغاز کردند امیدواری بیشتر شد و علی رغم فراز و نشیب قیمت های کامودیتی، تعطیلات چین، شیوع موج چهارم کرونا، قرنطینه اروپا و اتفاق اخیر آمریکا مبنی بر سرمایه بیش از حد در تگزاس که موجب تلاطم قیمت نفت شد، به نظر می رسد وضعیت کامودیتی ها در روند صعودی باشد.

سیدزاده در این خصوص خاطرنشان کرد: علیرغم این فراز و نشیب ها در پایان سال یعنی در واقع ماه مارچ میلادی وضعیت کامودیتی ها صعودی خواهد بود. پیش بینی کارشناسان جهانی مبنی بر این است که ما در آوریل شاهد پیک قیمتی خواهیم بود و بعد از آن در همین محدوده قیمت ها در نوسان خواهد بود.

این کارشناس بازار بیان کرد: فعلا وضعیت بازارهای جهانی مساعد است. کامودیتی ها رو به افزایش بوده و نفت در کانال بالاتر از ۶۰ دلار تثبیت می شود. فلز مس تارگت های بالایی دارد و بقیه کامودیتی ها نیز اوضاع مساعدی را خواهند داشت.

منبع: سنا

کد خبر 428983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =