۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
آخرین خبر از سهمیه بنزین نوروز

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی ایران گفت: در مورد سهمیه بنزین شرکت ملی پالایش و پخش تصمیم گیر نیست و سهمیه ها توسط مصوبه هیات وزیران مشخص می شود و اگر هیات وزیران مشخص کند اجرا خواهیم کرد.

به گزارش صدای بورس، صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی ایران در پاسخ به سوال دیگری در این باره که آیا بعد گذر از شرایط کرونا و یا در تابستان و یا عید سهمیه بنزین بیشتری به مالکان خودرو تعلق میگیرد، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش صرفا مجری است و سهمیه قبل نیز مصوبه هیات وزیران بود که مشخص می کرد هر خودرو چه میزان سهمیه دارد. ما هیچ نقشی در میزان سهمیه، افزایش و کاهش نداریم و هرچه ابلاغ کنند اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پس از رفع قرنطینه و افزایش مصرف بنزین ایران وارد کننده بنزین خواهد شد، گفت: مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ بعد از برداشته شدن قرنطینه افزایش پیدا خواهد کرد و در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امکان وجود ندارد که وارد کننده بنزین شویم. اما مصرف بنزین به شدت تابع بحث قرنطینه است و باید دید بعد از قرنینه مصرف چقدر افزایش پیدا خواهد کرد و از اکنون نمی توان گفت که تا چه میزان مصرف بنزین افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص برنامه توسعه سی ان جی در کشور گفت: سی ان جی در سبد سوخت کشور به دلیل اینکه ارزان ترین سوخت است می بایست سهم بیشتری داشته باشد و امکان افزایش سهم سی ان جی تا ۴۰ میلیون لیتر در روز معادل سوخت وجود دارد.

صادق آبادی در خصوص وضعیت پالایشگاه سازی و پتروپالایشگاه سازی با توجه به انتقادهایی که در این راستا می شود، گفت: بالاترین ظرفیت پالایشی کشور را در سال 1398 داشته ایم زمانی که ظرفیت پالایشی یک کشور دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه است یک عدد است و ممکن است برخی بگویند باید این عدد به هشت میلیون بشکه می رسید اما ما بالاترین ظرفیت پالایشی کشور را در سال 1398 داشته ایم.

منبع: ایسنا

کد خبر 428971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =