بازگشت اعتماد به بازار، بورس۱۴۰۰ را رشد خواهد داد

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران باید درباره تغییر نکردن قابل توجه نرخ ارز، میزان نرخ بهره بین بانکی و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه اطمینان داشته باشند که می‌تواند روند بورس را رشد دهد.

به گزارش صدای بورس، حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: بازار سرمایه می‌تواند روند رو به رشدی داشته باشد اما تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت بلندمدت و از نگاه مقطعی به دور باشد.

مهرآور اظهار کرد: باید به سهامدارن اطمینان خاطر داده شود که حضور بلندمدت در بازار سرمایه بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارهای موازی دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران منابع مالی قابل توجهی دارند اما به دلیل وجود سردرگمی و ابهام در بازارسرمایه، خریدهای خود را به آینده موکول می‌کنند.

وی در مورد نحوه رفع ابهامات بازار بیان کرد: افق مبهم برای سرمایه‌گذار سم است. افق دید سرمایه‌گذار باید روشن باشد تا تصمیم‌گیری راحت شود. باید این اطمینان به سرمایه‌گذار داده شود که نرخ ارز به طور قابل توجهی تغییر نمی‌کند. نرخ بهره بین بانکی نه تنها افزایش پیدا نمی‌کند بلکه کاهش میابد. حجم نقدینگی با اتخاذ سیاست‌های لازم به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شود. این موارد آرامش را به سرمایه‌گذاران بازمی‌گرداند و موجب می‌شود که از فروردین، بازار رو به رشد را شاهد باشیم.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره میزان تحقق تامین مالی دولت از بازارسرمایه با توجه به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: حجم تامین مالی از طریق بازار سرمایه قابل تحقق است مشروط به این که بورس را درست بشناسیم و افرادی که وارد بازار سرمایه شدند را دلسرد نکنیم. دولت باید تلاش کند در 6 ماه نخست  اعتماد را به بازار بازگرداند. مشکل موجود، اتخاذ تصمیات مقطعی و بدون در نظر گرفتن شرایط است.

مهرآور در پایان درباره آینده برجام و توافقات احتمالی اظهار کرد: این موضوع مثبت برآورد می‌شود. احیای برجام موجب کاهش نرخ دلار خواهد شد و میزان سرمایه‌گذاری را افزایش خواهد داد. به عنوان مثال در صنعت خودرو، قطعات مورد نیاز با هزینه کمتر وارد  و موجب رونق این حوزه خواهد شد.

امیرحسین موسوی

کد خبر 428953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه.گهی لف لف خورد گه دانه دانه.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    بعضی ها ادای کارشناسا رو در میان.