پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به ۶۷۰ هزار نفر در کشور انجام شده و پیگیری‌ها جهت پرداخت به بقیه افراد نیز در حال انجام است.

به گزارش صدای بورس مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تبعات ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار خسارت‌هایی را وارد کرد که با شیوع بیماری در کشور ۷۳۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان شغل خود را از دست دادند از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر مقرری دریافت کردند و ۶۲ هزار نفر با ۹۲ میلیارد تومان هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند که می‌طلبد پرداخت این تسهیلات تسریع شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای خردادماه ۲۲۰ هزار نفر به دلیل کرونا بیکار شدند که ۱۱۰ هزار نفر مقرری دریافت کرده و در مجموع ۱۶۰ هزار نفر تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با درخواست ۱۱۴ هزار نفر موافقت نشده است که برای رفع نقص ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به واحدهای مشکل‌دار تولیدی در کشور خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه ۱۰۲۱ واحد تولیدی مشکل‌دار با ۱۱۳ هزار و ۹۹۰ کارگر در کشور شناسایی شدند که ۱۸۰ واحد با ۳۵ هزار نفر شاغل واحدهای بحرانی هستند.

منبع: بازار

کد خبر 428927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =